12

توسعه پایدار گردشگری آذربایجان شرقی با تقویت ظرفیت‌های شهرستان‌ها

  • کد خبر : 3282
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰
توسعه پایدار گردشگری آذربایجان شرقی با تقویت ظرفیت‌های شهرستان‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی توسعه پایدار گردشگری استان را منوط به تقویت ظرفیت‌های شهرستان‌ها دانست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، احمد حمزه زاده در دیدار با روسای ادارات و مسئولان نمایندگی‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها با تأکید بر جایگاه ویژه و مؤثر شهرستان‌ها در توسعه گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، گفت: آذربایجان با دارا بودن ۲۱ شهرستان از جمله استان‌های وسیع کشور است که همواره بنا به موقعیت‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و هنری مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده که در این راستا ظرفیت‌های شهرستان‌های استان بر تقویت این صنعت پویا نقش مهمی داشته است.

وی در ادامه به لزوم تسریع در انجام امور جاری و پیشبرد اهداف ذاتی این اداره کل در تمامی شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: در راستای تسهیل امور اداری برای مراجعه‌کنندگان و تسریع پیشبرد اهداف این اداره کل تفویض اختیارات برای تمام ادارات و نمایندگی‌های میراث فرهنگی در شهرستان‌ها اعمال خواهد شد.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان به جایگاه اداری شهرستان توجه ویژه‌ای دارد و در راستای رسیدگی به امور مربوطه و تقویت ظرفیت‌های موجود در هر شهرستان ارتباط مستمر کارشناسان و معاونت‌های تخصصی اداره کل را امری ضروری و لازم می‌داند.

وی هم‌چنین حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی موجود در شهرستان‌ها را از مهم‌ترین اهداف این اداره کل عنوان کرد و گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های حفاظتی شهرستان‌ها، اقدامات لازم برای تأمین نیروی حفاظتی و هم‌چنین سیستم‌های حفاظتی الکترونیکی در موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی انجام خواهد شد.

حمزه زاده با بیان این‌که تجهیز ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره کل است، بر لزوم تقویت عملکرد فعالان حوزه اداری نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به این‌که حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حوزه‌ای پویا است، لذا فعالان و متخصصان این حوزه می‌بایست همواره بر اصل پویایی و مهارت ورزی و تقویت ظرفیت‌های مختص منطقه خود، در محور فعالیت‌های اداری شهرستان‌ها توجه داشته باشند، چراکه اداره کل استان نیز براساس ارزیابی شاخص‌های مخصوص در تأمین امکانات شهرستان‌ها اقدام خواهد کرد.


http://tabrizeman.ir/?p=112451

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.