10

توصیه‌های تغذیه ای مصون ماندن از کرونا/ تقویت سیستم ایمنی بدن

  • کد خبر : 6393
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۲۱
توصیه‌های تغذیه ای مصون ماندن از کرونا/ تقویت سیستم ایمنی بدن

معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر رعایت تغذیه مناسب و برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا، تاکید کرد.

حامد پورآرام، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: اگر ما نتوانیم نیازهای اساسی بدن را تأمین کنیم، قطعاً سیستم ایمنی ما در مقابل کووید ۱۹ ضعیف خواهد شد.

وی افزود: ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن منجر به حمله پاتوژن ها به بدن شده و در نتیجه فرد را در مقابل بیماری کووید ۱۹ ضعیف می‌کند.

پورآرام ادامه داد: پاتوژن ها علاوه بر تضعیف بدن، باعث بروز سوءتغذیه فرد می‌شود.

وی با اشاره به عوارض سوءتغذیه که منجر به کاهش اشتها و تضعیف قوای جسمانی فرد می‌شود، اظهار داشت: تغذیه مناسب قبل از ابتلاء به کووید ۱۹، حین ابتلاء و بعد از مبتلا شدن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

پورآرام افزود: آنچه بعد از بحران کرونا در دنیا توصیه می‌شود، تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق مصرف کافی میوه و سبزیجات، غلات، حبوبات، آجیل بدون نمک، مصرف کافی پروتئین‌ها که شامل گوشت سفید می‌شود، مصرف لبنیات کم چرب و محدود نمودن و یا قطع مصرف گوشت قرمز است.

معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: رعایت تغذیه صحیح، خواب کافی و فعالیت بدنی، کلیدی‌ترین راه‌های کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد جامعه ما در اغلب موارد کمبود ویتامین D دارند. بهترین راه برای تأمین ویتامین D استفاده از نور مستقیم آفتاب است.

۵۰۴۶۸۱۴

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.