7

توصیه هایی برای مبتلایان به HIV در ایام کرونا

  • کد خبر : 9706
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
توصیه هایی برای مبتلایان به HIV در ایام کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت افراد مبتلا به HIV در کشور، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، با اشاره به روز جهانی ایدز، گفت: هنوز سوالات متعددی در زمینه عوارض کووید ۱۹ در HIV وجود دارد و مطالعات بیشتری نیاز است تا بتوان اظهار دقیق‌تری در این زمینه انجام داد.

وی افزود: البته به طور کلی به نظر می‌رسد که مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در افرادی که با HIV زندگی می‌کنند با سایر افراد تفاوت چندانی ندارد و عملاً عواملی که افراد عادی را مستعد خطر و عوارض شدیدتر بیماری کرونا می‌کند، مواردی مانند سن بالا، چاقی، داشتن بیماری زمینه‌ای و…، در افراد مبتلا به HIV نیز صادق است.

لاری ادامه داد: شکی نیست که برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ باید سیستم ایمنی فرد تقویت شود. بنابراین توصیه ما به بیماران مبتلا به HIV در این دوران این است که مصرف داروهای ضد رترو ویروسی را (داروهایی هستند که برای درمان عفونت با گروه رتروویروس‌ها عمدتاً برای درمان عفونت ویروس نقص ایمنی اکتسابی یا ویروس ایدز به کار می‌روند) به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند. زیرا مصرف این داروها تأثیر بسزایی در حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی این افراد دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: مبتلایان به HIV به طور منظم ورزش کنند، رژیم غذایی سالم و متوازن در پیش گیرند و ضمن پرهیز از هرگونه استرس و اضطراب، استراحت و خواب کافی و مطلوب داشته باشند.

۵۰۸۵۵۲۷

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.