22
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري آذربایجان شرقی:

جای خالی ثبت جهانی ائل‌گلی/ ضرورت اختصاص جوایز صادراتی به تورهای گردشگری

  • کد خبر : 1482
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
جای خالی ثبت جهانی ائل‌گلی/ ضرورت اختصاص جوایز صادراتی به تورهای گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري آذربایجان شرقی گفت: بیشترین آسیب را از کرونا، حوزه گردشگری دیده است که نزدیک ۳۰ هزار نفر در این حوزه در معرض خطر هستند، لذا نیازمند کمک و حمایت هستیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، احمد حمزه‌زاده با ارایه گزارش اجرایی ابنیه آثار تاریخی شهرسـتان تبریز در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، اظهار داشت: هم اکنون ۴۷ پروژه مرمتی فعال با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان در حال اجراست.

.

وی بازسازی ایکی قاپیلی به کمک شهرداری در کمتر از ۸ ماه  را اقدامی بسیار تاریخی دانست و افزود: نزدیک ۹۵ درصد از عرصه ربع رشیدی تملک و آزاد شده است.

وی ادامه داد: در بحث مطالعات بافت تاریخی، یکسری چالش‌هایی بین میراث و شهرداری بود که خوشبختانه ۷۰ درصد مطالعات انجام شده و پلاک به پلاک مطالعه انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری اتفاقات خوبی با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان در ۸۲ پروژه در حال اجراست، گفت: ۳۱ پروژه هتل‌سازی در آذربایجان‌شرقی در جریان است که ۱۷ مورد آن در تبریز است و با تکمیل این تعداد هتل، ظرفیت هتل‌ها به ۳۵ هزار تخت افزایش می‌یابد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به شاغل بودن ۱۳ هزار نفر در حوزه صنایع دستی در سطح استان، خاطرنشان کرد: سوای فرش، ۶۵ رشته صنایع دستی در تبریز دایر است و نزدیک ۷ هزار نفر دارای پروانه هستند.

حمزه‌زاده با اعلام اینکه اکثر درخواست‌های ما در احکام تدوین گردشگری آمده و فن تورها جاذبه‌های زیادی در این شرایط دارند، گفت: راه‌اندازی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری بهترین محل معرفی گردشگری هر شهر است که باید ما نیز در پی برگزاری آن باشیم.

وی افزود: در حوزه معرفی تبریز در فضای مجازی، ضعف زیادی داریم اما با تاکید استاندار و‌ بخصوص بدلیل کرونا، در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، موشن‌گرافی و غیره در حال فعالیت هستیم.

وی مدنظر قراردادن جوایز صادراتی به تورهای گردشگری جهت آوردن گردشگران خارجی را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: در اختیار دادن فضاهای بلااستفاده شهرداری به هنرمندان صنایع دستی می‌تواند این مکان‌ها را به پاتوق‌های صنایع دستی و رونق صنایع دستی تبدیل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: جا دارد در تبریز المان فرش دستباف ایجاد شود چون شهر تبریز نماد فرش دستباف است.

حمزه زاده در خاتمه سخنانش گفت: اقدام خوبی در ثبت باغ‌های ایرانی صورت گرفته اما با این‌حال جای خالی ثبت‌جهانی ائل‌گلی دیده می‌شود که باید اقداماتی در راستای ثبت این مکان نیز انجام شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.