8

جزئیات خدمات پزشکی خانواده روستایی/پایش ۴۱۰۰ مرکز سلامت

  • کد خبر : 5876
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۳۹
جزئیات خدمات پزشکی خانواده روستایی/پایش ۴۱۰۰ مرکز سلامت

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، اولویت‌های برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع روستایی در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا میرزایی، به مناسبت ۱۵ مهر روز روستا و عشایر درباره ارائه خدمات سلامت در قالب برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع روستایی، افزود: همچنین از دیگر اولویت‌های این برنامه در سال ۹۹ می‌توان به ابلاغ فوری تفاهم نامه سطح یک در سال جاری، برگزاری منظم جلسات ستاد هماهنگی کشوری و برقراری ارتباط بین سامانه‌های سطح یک وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اشاره کرد.

وی بیان کرد: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع روستایی از شهریور سال ۱۳۸۴ با مشارکت سازمان بیمه سلامت و معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و با ارائه ۵ خدمت پزشک، ماما، دارو، آزمایشگاه و رادیولوژی در مراکز جامع روستایی و با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: در حال حاضر این برنامه با ارائه ۱۲ خدمت و با تصویب ۳,۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست. اعتبارات این برنامه به صورت ۵۰ درصد از محل صندوق روستایی سهم سازمان بیمه سلامت و ۵۰ درصد از محل یک درصد ارزش افزوده سهم وزارت بهداشت است.

میرزایی افزود: جمعیت تحت پوشش این برنامه بیش از ۲۸ میلیون نفر و مبنای جمعیتی جهت پرداخت سرانه معادل جمعیت یک بار خدمت حدود ۲۶ میلیون نفر است. الزامات قانونی برنامه پزشک خانواده و بیمه روستاییان مشمول قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب اسفند ۹۳ و قانون بودجه ۹۸ کل کشور و اعتبارات مصوب برنامه بیمه روستاییان در سال ۹۹ سطوح یک، دو و سه و همچنین از محل صندوق روستاییان سازمان مبلغ ۴,۵۰۰ میلیارد تومان و از محل یک درصد ارزش افزوده مبلغ ۴,۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: دفتر خدمات عمومی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در مجموع مراکز روستایی ۳۱ دانشگاه و دانشکده و اداره کل بیمه سلامت ۱۷ استان را مورد پایش و ارزیابی قرار داد. همچنین کارشناسان برنامه روستایی ماهانه یکبار ۴۱۰۰ مرکز سلامت روستایی را با یک لیست استاندارد پایش کرده است و اطلاعات و آمار پایش معیار و ملاک تعدیلات سالانه خواهد بود.

۵۰۴۱۳۸۶

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.