روز گذشته اخباری مبنی بر ضرب و شتم یک دانش آموز از روستاهای اطراف تبریز در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده و واکنش های زیادی را در پی داشت. با این حال بنظر می رسد آسیب دیدگی این دانش آموز از روی اتفاق و نه تنبیه بدنی بوده باشد.

تبریزمن، سرویس اجتماعی: روز گذشته حسن تمدن دانش‌آموز ۱۵ ساله دبیرستان دانش مایان اولیا از روستاهای اطراف تبریز بر اثر تنبیه معلم خود راهی بیمارستان شد.

طبق اخبار منتشر شده، پدر این دانش‌آموز در شرح ماجرا اظهار داشته است:  به دنبال بحث و گفت‌وگوی معلم با یک دانش‌آموز دیگر که منجر به خنده حسن می‌شود، معلم عصبانی شده و با ضربه‌ای که به سر و صورت حسن وارد می‌کند باعث برخورد سر او با دیوار و در نهایت شکافته شدن سرش می‌شود. بنده کارگر ساده یک کارخانه هستم و وقتی از منزل تماس گرفتند و در بیمارستان حاضر شدم با سر خونین و بخیه خورده پسرم مواجه شدم.

مادر این دانش‌آموز نیز از وجود علائم کبودی و ضرب و شتم روی بدن پسرش گفته که حاصل تنبیه وی توسط معلم می باشد. با این حال گزارش بازرس اداره کل آموزش پرورش و اخباری که در ساعات بعد منتشر شد، نشان داد که شکسته شدن سر دانش آموز حاصل یک اتفاق بوده است و نه تنبیه بدنی توسط معلم…

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ضمن اتفاق خواندن آسیب های وارده به دانش آموز، در شرح ماجرا اظهار کرد: بلافاصله بعد از شنیدن این خبر،موضوع در ابعاد مختلف توسط رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره‌کل مورد بررسی قرار گرفت و طبق ارزیابی اولیه، خود معلم به همراه مدیر مدرسه و مسؤولان ناحیه ۲ تبریز در منزل شخصی دانش‌آموز حضور پیدا کرده اند و این نشان می‌دهد فردی که قصد داشته باشد کسی را مورد ضرب و شتم قرار دهد نمی‌تواند به خانه فرد مضروب برود. این معلم با سابقه ۱۳ سال در آموزش و پرورش است و دانش‌آموزان از وی راضی هستند و طبق بررسی‌های اولیه هیچ نارضایتی از این معلم گزارش نشده است.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات به دست آمده توسط مسؤول بازرسی اداره‌کل آموزش و پرورش این استان با معلم مذکور، این معلم امروز با بیان اینکه دانش‌آموزان مقداری در درس خواندن کوتاهی می‌کنید و از درس عقب افتاده‌ایم، به درس دادن مشغول شده است، اما چند نفر از دانش‌آموزان در کلاس بی‌نظمی و شلوغی می‌کنند.

این مسؤول تشریح کرد: معلم برای آرام کردن این چند دانش‌آموز که در آخر کلاس نشسته بوده و در حال بازی و شوخی بودند، به طرف آنها رفته و دست دانش‌آموز مضروب را می‌گیرد و در یک لحظه صندلی پای دانش‌آموز سُر خورده و تعادل دانش‌آموز نیز بر هم می‌خورد و سر دانش‌آموز به قسمت تیز صندلی برخورد می‌کند و همچنین کتف نیز مورد آسیب و ضربه قرار می‌گیرد.

photo_2016-11-16_16-05-52

پاشایی با تأکید بر اینکه طبق ارزیابی اولیه توسط مسؤول بازرسی که با خود معلم مذکور صحبت شده، بحث تنبیه بدنی منتفی است و چنین چیزی وجود ندارد، تأکید کرد: طبق گفته معلم بعد از آسیب‌دیدگی، دانش‌آموز را بلند کرده و سر و صورتش را تمیز کرده و به خانواده اطلاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در این لحظه این معلم در خانه دانش‌آموز است، متذکر شد: حضور این معلم نیز نشان می‌دهد هیچ قصدی و تنبیه از طرف معلم نبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص اظهارات پدر و مادر این دانش‌آموز تصریح کرد: خانواده دانش‌آموز نگران بودند و در همان لحظات اول بدون اطلاعات از چگونگی حادثه گمان کردند دانش‌آموز مورد تنبیه بدنی توسط معلم قرار گرفته، در حالی که با تنبیه بدنی بدن کبود می‌شود، نه اینکه سر دانش آموز بشکند، اما در کل اطلاعات تکمیلی موضوع نیز با بررسی‌های دقیق‌تر انجام خواهد گرفت.

در خاتمه گفتنیست که دانش‌آموز حادثه‌دیده نیز حرفی از تنبیه بدنی نزده، بلکه گفته سرش به جایی برخورد کرده و بحث تنبیه بدنی در میان نبوده است.

 


baner-mobilestan
ezgif.com-gif-maker
Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :