3

گسترش بی رویه ویلاهای غیرمجاز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 59944
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
گسترش بی رویه ویلاهای غیرمجاز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی گسترش بی‌رویه باغات و ویلاهای شخصی را معضلی برای منطقه برشمرد و گفت: گسترش بی‌رویه باغات و ویلاها به یک چالش اساسی تبدیل شده است.

به گزارش تبریزمن، محمد کلامی امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شبستر اظهار کرد: این شهرستان به دلیل اینکه شهرک های صنعتی سرمایه گذاری خارجی، بعثت و سایر شهرک هایی که در آن قرار دارد و همچنین روحیه مردم این منطقه که توام با کار، تلاش و تولید است، برای تیم اقتصادی استان حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی به پتانسیل های شبستر اشاره کرد و گفت: این شهرستان در بخش تولید صنعت و کشاورزی فعال بوده و از هر نظر جامع الشرایط است.

کلامی بر تلاش مسئولین در حوزه اقتصاد تاکید کرد و گفت: ویژگی تمام مسئولین در شهرستان شبستر باید تلاش در حوزه اقتصاد باشد. مسئولین باید در واحدهای تولیدی و صنعتی حضور میدانی خود حضور میدانی داشته و با  احصاء موانع و مشکلات و انعکاس آن به مسئولین استانی و کشوری امکان راهبری به موقع و رفع مشکلات را فراهم آورند.

معاون استاندار با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است که در نامگذاری سالها به حوزه اقتصاد تاکید دارند گفت: حمایت از تولید با حمایت از تولید کننده متفاوت است و ما وظیفه داریم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری از تولید حمایت کنیم.

وی افزود: رشد تولید زمانی اتفاق می افتد که برنامه ریزی صحیح، حضور میدانی و راهبری مناسب از طرف مدیران وجود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی به تغییر الگوی کشت در دولت سیزدهم اشاره کرد و بیان داشت: در دولت سیزدهم کشت گلخانه ای و مکانیزه ۳۰ درصد افزیش یافته و از ۲۹۰ هکتار به ۴۰۰ هکتار رسیده است.

وی گسترش بی رویه باغات و ویلاهای شخصی را معضلی برای منطقه برشمرد و گفت: گسترش بی‌رویه باغات و ویلاها به یک چالش اساسی تبدیل شده است و ما باید الگوی کشاورزی را به سمت گلخانه ای و مکانیزه ببریم در غیر این صورت در آینده نزدیک دچار چالش آبی خواهیم شد.

وی تاکید کرد: باید با ویلاهای غیرمجاز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه برخورد شود چرا که این ویلاها با حفر چاه های غیرمجاز آب مورد نیاز برای زندگی مردم را مصرف می کنند.

کلامی از افتتاح دو پست فوق توزیع برق در شهرک های سرمایه گذاری خارجی و آخولا خبر داد و گفت: بر اساس تصویب دولت این پست های فوق توزیع برق تا بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید و مشکل برق واحدهای صنعتی جدید برطرف خواهد شد.

وی همچنین به حل مشکل آب شهرک سرمایه گذاری خارجی در آیند نزدیک اشاره کرد و اظهارد اشت: سهمیه آب شهرک سرمایه گذاری خارجی از سد امند اختصاص داده شده و لوله گذاری مورد نیاز انجام شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.