9
"تبریزمن" وضعیت خریدهای اینترنتی ایام محدودیت را بررسی می کند؛

خرید آنلاین با چاشنی صبر!

  • کد خبر : 9776
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
خرید آنلاین با چاشنی صبر!
خرید آنلاین و توسعه فروشگاه‌های اینترنتی با گسترش زیرساخت‌های کسب و کار فضای مجازی، یک گام در جهت افزایش رفاه عمومی و دسترسی به خرید آسان است که با شیوع ویروس کرونا این نوع خرید از سوی برخی از مردم مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، شهرام صادق زاده: خرید اینترنتی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، تنوع محصول و نداشتن محدودیت در انتخاب کالا یک فرصت برای خریداران و کاربران اینترنتی است اما در کنار آن معایب دیگری هم دارد که از عدم وجود زیرساخت های دیجیتال و عدم فرهنگ سازی خرید آنلاین نشات می گیرد.
▪️تمایل مردم برای رعایت قواعد قرنطینه، تقاضای خرید آنلاین را افزایش داده است
با توجه به شیوع ویروس کرونا، گزارش‌های میدانی حاکی از افزایش حجم فروش فروشگاه‌ های آنلاین دارد.
اگرچه با شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها و فروشگاه‌ها با هدف کنترل و محدود کردن این بیماری با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند، اما در سایه تعطیلی فروشگاه‌های سنتی، فروشگاه‌های اینترنتی با اقبال مردمی مواجه شده‌ و کسب و کارشان رونق گرفته است.
در واقع، تمایل مردم به رعایت قواعد قرنطینه جهت دور ماندن از بیماری باعث شده که تقاضا برای خرید آنلاین افزایش یابد و از سوی دیگر کسب و کارهایی که تاکنون اقدام به فروش حضوری می‌کردند حالا با توجه به تعطیلی مغازه‌هایشان ناچار هستند برای فروش اجناس خود رو به فروش اینترنتی بیاورند.
در یک نگاه گذرا در سطح شهر به ویژه در مناطق عرضه لوازم خانگی، موبایل، صوتی و تصویری و غیره می توان مشاهده نمود که فروشگاه ها با نصب بنر “فروش آنلاین” ترجیح داده اند تا همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.
اما به هر حال خرید آنلاین همواره با مشکلاتی هم رو به روست و همین مشکلات می‌تواند تجربه تلخی را برای مشتاقان خرید آنلاین به همراه داشته باشد.
کیفیت و سلامت کالا، امکان عودت محصول، هزینه‌های پنهان، شیوه پرداخت و امنیت پرداخت، پشتیبانی و مشکلات تحویل از جمله مواردی است که می‌تواند تجربه خرید آنلاین را به کام افراد تلخ کند.
در سایه کرونا همزمان با رونق کسب و کار‌های مجازی در حوزه خدمات آموزشی و فروش و ارائه محصولات مختلف برخی از کسب و کار‌های مجازی نیز این روز‌ها از رونق افتاده اند و مردم ترجیح می‌دهند در این شرایط خانه نشینی را مقدم بر این نوع از خدمات بدانند.
▪️صفحات رسمی فروشگاه‌های مصرفی، مردم را به خرید آنلاین تشویق می کنند
یکی از اصلی‌ترین دلایل اقدام به خرید اینترنتی در شهرهای بزرگ همچون تبریز را می‌توان ترافیک و شاغل بودن اکثریت مردم دانست.
ترافیک علاوه بر زمان زیادی که از افراد می‌گیرد، باعث ناراحتی‌های اعصاب نیز می‌شود، از طرفی این روزها بیشتر مردان و زنان شاغل بوده و زمان زیادی برای خرید ندارند، لذا خرید از فروشگاه های آنلاین می‌تواند گزینه خوبی برای این افراد باشد تا با آرامش مایحتاج خود را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرند.
صاحبان اکثریت مشاغل با درک توجه مردم به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اقدام به معرفی و تبلیغ اجناس خود در این شبکه‌ها کرده‌اند.
کاربری صفحات رسمی فروشگاه‌ها به نوعی تغییر کرده و به جای تشویق مردم به حضور به شعبات آن‌ها با قراردادن عکس و نوشتن توضیحاتی در خصوص محصولاتشان کاربران را ترغیب به سفارش آنلاین می‌کنند.
بر اساس اعلام دبیر اتحادیه کسب و کارهای مجازی، در حوزه کالاهای سوپر مارکتی و زودمصرف افزایش حجم فروش آنلاین وجود داشته است و در واقع کسب و کارهای این حوزه و نیز پلتفرم‌های آنلاین فعال در حوزه فروش کالاهای مصرفی با افزایش قابل ملاحظه سفارشات مواجه شده‌اند.
▪️کشش شبکه محدود بوده و راهکاری جز صبر برای مشترکین سراغ نداریم
برخی مغازه ها با نصب بنر، فروش آنلاین را فعال کرده که در مواقع ضروری می توان از آنها خرید کرد اما متاسفانه برای سرعت اینترنت در ایام محدودیت های کرونایی باید تدبیری اندیشیده می شد که تابحال به ورطه فراموشی سپرده شده است!
سرعت پایین اینترنت و به ویژه افت آن در ایام کرونا یکی از معضلاتی است که بسیاری از متصدیان کسب و کارهای اینترنتی از آن گلایه مند هستند.
در تماس با واحد پشتیبانی یکی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت جهت پیگیری این معضل، اپراتور شرکت ضمن تأیید افت سرعت اینترنت از زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کارمندان ادارات از طریق دورکاری اقدام به انجام کارهای خود می‌کنند، بسیاری از شرکت‌ها نیز فعالیت خود را اینترنتی کرده‌اند و دروس مدارس و دانشگاه‌ها نیز از طریق اینترنت به مردم ارائه می‌شود و طبیعی است، که سرعت کاهش داشته باشد.
وی ماندن بسیاری از افراد در خانه و رعایت قرنطینه و به تبع آن افزایش فعالیت‌های آنها در فضای مجازی را عامل دیگر کاهش سرعت اینترنت دانست و گفت: کشش شبکه در یک حدی است و نمی‌توانیم، بار موجود را بدون کاهش سرعت مدیریت کنیم، لذا راهکاری جز صبر برای مشترکین سراغ نداریم!
 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.