8

خودداری شرکت داخلی از تحویل اکسیژن سازهای تبریز

  • کد خبر : 7952
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۱۵
خودداری شرکت داخلی از تحویل اکسیژن سازهای تبریز

تبریز- رئیس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز از خودداری یک شرکت داخلی برای تحویل اکسیژن سازهای تبریز خبر داد و گفت: بیماران کرونایی آذربایجان شرقی به شدت نیازمند دستگاه اکسیژن ساز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود فقیه دینه وری با اعلام این خبر گفت: با وجود واریز مبلغ اکسیژن سازهای داخلی، یک شرکت در تهران با وجود دپوی اکسیژن سازهای خود از تحویل آنها به ما خودداری می‌کند و نهادهای نظارتی هم مداخله نمی‌کنند.

وی افزود: با بیان اینکه خودتحریمی داخلی هم به بخش سلامت بشدت ضربه می‌زند گفت: خیانت از این بالاتر که هموطنان ما از کمبود اکسیژن خفه می‌شوند ولی یک شرکت سودجوی داخلی از تحویل دستگاه‌های مورد نیاز به مراکز درمانی خودداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بازار تجهیزات پزشکی به شدت سودده شده است یادآور شد: بیماران کویید ۱۹ به داروهای خاص نیاز ندارند بلکه به لوازمی نیاز دارند که به علت اختلاف قیمت‌ها، تولید کننده‌ها ارائه نمی‌کنند.

رئیس بیمارستان امام رضای تبریز گفت: یک دماسنج ساده که در داخل کشور تولید می‌شود را شرکت‌ها تحویل نمی‌دهند و این خیانت است بسیاری از شب‌ها تا صبح چشم روی هم نمی‌گذاریم، چون تجهیزات را نمی‌توانیم تأمین کنیم. منِ رئیس بیمارستان نباید درگیر تأمین اکسیژن و سرساکشن باشم، اما چاره‌ای ندارم.

دینه وری ادامه داد: در ابتدای کرونا چالش‌هایی مانند کمبود ماسک و مواد ضدعفونی بود، اما امروز چالش‌ها تغییر کرده است. در ابتدای شیوع کووید ۱۹ بخش هیجانی موضوع غالب بود و همه پای کار بودند اما امروز شرایط به گونه‌ای شده که حوزه سلامت به تنهایی در حال مبارزه با بیماری است.

رئیس بیمارستان امام رضای تبریز خاطرنشان کرد: ما نباید فراموش کنیم که کادر درمان بخشی از همین جامعه است و اگر مردم مشکل اقتصادی دارند، کادر درمان هم دارند و این مرکز درمانی با ۲۵۰۰ نیرو از روز اول پای کار بود تا بهترین خدمت را به مردم ارائه دهد.

وی افزود: مرور زمان نیروها را مستهلک می‌کند و متأسفانه با توجه به وضعیت نیروی انسانی و کمبود نیرو گردش کاری وجود ندارد و ۱۰ ماه است که کادر درمان ما شبانه روزی کار می‌کنند و قطعاً مانند ۱۰ ماه قبل تازه نفس نیستند و اگر مسئولان تدبیری نیندیشند مدتی دیگر انرژی و توانی برای کادر ما باقی نخواهد ماند.

دینه وری اضافه کرد: تا به امروز ۶۲۰۰ بیمار کووید ۱۹ بستری شده و یک سوم این بیماران در بخش ویژه بودند.

دینه وری استفاده از ماسک و دوری از تجمعات را قدم اول رعایت نکات بهداشتی دانست و ادامه داد: قدم دوم مربوط به اصناف است متأسفانه در بحث اصناف به ویژه فروشندگان مواد غذایی بدترین وضع رعایت نشدن اصول بهداشتی را دارند.

رئیس بیمارستان امام رضای تبریز خاطرنشان کرد: در حوزه پرستاری بحث کمبود بسیار جدی است و این واقعیت است که برخی حاضر نیستند در بخش کویید ۱۹ کار کنند و در خصوص استخدام‌ها هم نیروی جدیدی استخدام نشده و نیروهای قبلی تبدیل وضعیت می‌شود ضمن اینکه از ابتدای شیوع کووید ۸۲۳ نفر از کادر درمان مبتلا شده و یک نفر از همکارانمان به شهادت رسیده است.

دینه وری گفت: مشکلی در خدمات بیمارستان وجود ندارد و بهترین استادان طب اورژانس حضور دارند، اما بیماران در نقطه آخر به اینجا مراجعه می‌کنند. درمان کووید ۱۹ رایگان نیست و هزینه‌هایی دارد که بخشی از آن را بیمار پرداخت می‌کند و اگر نیاز به افزایش تخت بیماران کرونایی باشد این کار را انجام می‌دهیم، اما سایر خدمات تحت شعاع قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیماران کووید ۱۹ اگر زیر ونتیلاتور رفتند فقط باید لطف خدا شامل حال این افراد برای زنده ماندن بشود و لازم است افراد به محض اینکه علائم کووید ۱۹ را دیدند به نزدیک‌ترین مراکز درمان مراجعه کنند.

۵۰۶۴۱۶۹

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.