7
رئیس دانشگاه تبریز:

دانشگاه‌ها در مقابله جنگ نرم و در راستای اهداف انقلاب گام بردارند

  • کد خبر : 5381
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
دانشگاه‌ها در مقابله جنگ نرم و در راستای اهداف انقلاب گام بردارند
رئیس دانشگاه تبریز و رئیس ستاد سومین کنگره شهدای دانشجو در آذربایجان‌شرقی گفت: چنان‌که دانشگاه‌ها در دوران جنگ پیشتاز بودند، امروز نیز لازم است با استفاده از تفکر دانشگاهیان در مقابله با جنگ نرم و در راستای اهداف انقلاب و آرمان‌های شهدا گام برداریم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، میررضا مجیدی در جلسه استانی سومین کنگره شهدای دانشجو، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری نقش موثر دانشجویان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: دانشجویان با حضور در عرصه‌های مختلف پزشکی، مهندسی رزمی، ساخت ادوات نظامی و حضور در رده‌های مختلف فرماندهی در جنگ هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند.
 
وی با اشاره به ورود دانشگاه‌ها به بخش صنعت دفاعی کشور، افزود: در سال ۱۳۶۵ دانشجویان در کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز نقطه عطفی را در تاریخ خودکفائی تجهیزات نظامی رقم زدند و روزها در کلاس درس حضور یافته و شب‌ها با همکاری صنایع خودکفائی، در کارگاه دانشکده فنی به تولید و ساخت خمپاره پرداختند که خداوند نیز ثمره صداقت شهدای دانشکده فنی را به آنان بخشید و طی حمله ددمنشانه دشمن به شهادت رسیدند.
 
وی با اشاره به این‌که دانشگاه‌، محل بروز ایده‌های جدید است، افزود: حفظ وحدت کلمه و استفاده از توانمندی همه نیروهای معتقد به نظام راهگشای حل مشکلات است.
 
▪️برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز ضمن تجلیل از نقش بی‌بدیل دانشگاهیان و دانشجویان در همه مراحل انقلاب اسلامی، افزود: ابتکارات و رشادت‌های دانشگاهیان دردوران جنگ یکی از عوامل مهم پیروزی بود و پیشرفت‌های کنونی کشور در عرصه علم و فناوری مرهون زحمات دانشگاهیان است.
 
سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده بر ضرورت انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل امروزی تاکید کرد و افزود: انتقال روحیه و فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در برابر دشمن موجب معرفت صحیح به دفاع مقدس می‌شود که در این راستا در سال ۱۴۰۰، کنگره ۱۰ هزار شهید استان برگزار خواهد شد.
 
 
همزمان با هفته دفاع مقدس رونمائی از پرتال جامع شهدای دانشجو و افتتاحیه سومین کنگره ملی شهدای دانشجو با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان بسیج دانشجوئی و روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به‌صورت الکترونیکی برگزار شد.
 
آئین رونمایی از پرتال جامع شهدای دانشجو و آغاز به‌کار کنگره ملی شهدای دانشجو با حضور و سخنرانی منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سالن شهدای جهاد علمی و حضور روسای دانشگاه‌های هر استان در دبیرخانه استانی کنگره برگزار شد که تقدیر و تجلیل از دو خانواده دانشجوی شهید و تقدیر از خادمان شهدا، رونمائی از پرتال جامع شهدای دانشجو و آغاز رسمی سومین کنگره شهدای دانشجو همزمان در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
 
در ادامه این آیین، جلسه استانی سومین کنگره شهدای دانشجو با حضور روسای دانشگاه‌ها و معاونین فرهنگی و اجتماعی مراکز آموزشی آذربایجانشرقی، رئیس سازمان بسیج دانشجوئی استان و مسئولین بسیج دانشجوئی دانشگاه‌های استان در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.