8
یادداشت

در باب خارج شدن مشکوک آذربایجان شرقی از وضعیت قرمز کرونایی!

  • کد خبر : 9732
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
در باب خارج شدن مشکوک آذربایجان شرقی از وضعیت قرمز کرونایی!
با توجه به بازگشایی سریع ادارات آن هم تنها پس از یک هفته نیمه تعطیل بودن‌شان، هفته‌های آینده دوباره شاهد افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی باشیم.

تبریزمن – مهدی حافظ زاده: آذربایجان شرقی که قبل از ۲۰ آبان با داشتن ۱۵ شهرستان قرمز کرونایی، رتبه اول کشور را دارا بود پس از ۲۰ روز اعمال محدودیت که طبق ادعای مسئولین ۹۰ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، اینک و به همین راحتی از وضعیت قرمز خارج و از هفته آینده محدودیتی در این استان اعمال نخواهد شد.
این در حالیست که خانم دکتر لاری دیروز آذربایجان‌شرقی را جزو استان‌های قرمز اعلام کرده بود و این خبر جدید باعث تعجب و گاها واکنش‌های طنزگونه  شهروندان در فضای مجازی شده است.
روش اطلاع‌رسانی غلط مسئولین وزارت بهداشت و درمان از زمان شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف کشور از اسفند سال گذشته، سردرگمی شهروندان را منجر گشته و خبر دیروز نیز بر حجم انبوه سئوالات مردم در این رابطه افزوده شده است.
آنچه قطعی است بی‌پاسخ ماندن انبوهی از سئوالات جامعه از این بیماری است حال کرونا این روزها آمارش افزایشی باشد یا کاهشی!
به نظر می‌رسد با توجه به بازگشایی سریع ادارات آن هم تنها پس از یک هفته نیمه تعطیل بودن‌شان، هفته‌های آینده دوباره شاهد افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی باشیم.
مهم‌ترین دستاورد طرح اعمال محدودیت‌های اخیر، کاهش چند درصدی ورودی بیمارستان‌ها و استراحت دادن به کادر درمان جهت تجدید قوا و انرژی گرفتن و آماده شدن برای یک ماه آینده در صورت افزایش دوباره آمار بیماران در پیک زمستانی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.