9

در مودم‌های ADSL و VDSL یوتل از چه فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده است؟

  • کد خبر : 4577
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

‌مودم‌های ساخت شرکت یوتل در گروه مودم‌های adsl و vdsl طبقه‌بندی می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند به اینترنت پر سرعت بدون مشکل دسترسی پیدا کرده و شبکه‌های وای‌فای مبتنی بر این روترها را پیاده‌سازی کنند. مودم‌های یوتل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند به ساده‌ترین شکل شبکه‌های وای‌فای قدرتمند را پیاده‌سازی […]

در مودم‌های ADSL و VDSL یوتل از چه فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده است؟

‌مودم‌های ساخت شرکت یوتل در گروه مودم‌های adsl و vdsl طبقه‌بندی می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند به اینترنت پر سرعت بدون مشکل دسترسی پیدا کرده و شبکه‌های وای‌فای مبتنی بر این روترها را پیاده‌سازی کنند. مودم‌های یوتل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند به ساده‌ترین شکل شبکه‌های وای‌فای قدرتمند را پیاده‌سازی کنند تا دستگاه‌های کلاینت بدون مشکل به آن متصل شوند. عاملی که باعث شده این مودم‌ها قابلیت‌های کم نظیری پیدا کنند، فناوری‌های به کار گرفته شده در آن‌ها است.

مودم‌ یوتل در هر دو گروه ADSL و VDSL به ساده‌ترین شکل به خطوط تلفن متصل می‌شوند و اجازه می‌دهند با سهولت شبکه‌های وای‌فای را آماده کنید تا دستگاه‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها بدون مشکل خاصی به شبکه متصل شوند. قابلیت پشتیبانی از پروتکل‌های مهم مخابراتی و ارائه تنظیمات کلیدی که اجازه می‌دهند شبکه‌ها به ساده‌ترین شکل پیاده‌سازی شوند، تنظیمات کم اهمیتی نیستند که بتوان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید مودم باید به آن دقت کد، اما متاسفانه تنها پس از خرید مودم قابل رویت است، رابط کاربری است که دسترسی به تنظیمات مختلف مودم را فراهم می‌کنند. در برخی از مودم‌ها تنظیمات در صفحات مختلف پنهان شده‌اند که برخی از کاربران در پیدا کردن آن‌ها با مشکل روبرو هستند. رابط کاربری مودم‌های یوتل به شکلی آماده شده‌اند تا کاربران کم تجربه یا حرفه‌ای به راحتی برخی تنظیمات اولیه را انجام دهند. مودم‌های یوتل به‌طور معمول به چهار پورت شبکه تجهیز شده‌اند تا کاربران بتوانند از طریق کابل شبکه دستگاه‌های کلاینت را به مودم متصل کنند. البته برخی از مدل‌ها مجهز به درگاه‌های یو‌اس‌بی هستند. به‌طور مثال، مودم V304F سری VDSL2/ADSL2 به دو درگاه یوا‌س‌بی تجهیز شده تا کاربران بتوانند دستگاه‌های خارجی را به این مودم‌ها متصل کنند. در ارتباط با مودم‌های VDSL بد نیست به این نکته اشاره کنیم که آن‌ها با ارائه سرعتی به مراتب بالاتر از ADSL به کاربران اجازه می‌دهند با سرعت زیادی محتوای خود را روی اینترنت آپلود کرده یا از آن دانلود کنند.

مودم‌ VDSL یوتل با ارائه سرعت‌های انتقال داده‌ها شبیه به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از استانداردهایی شبیه به IEEE802.11b/g/n و همچنین VOIP :RFC2617-RFC2833-RFC3261-RFC3262-RFC3263-RFC3264، ارائه استانداردهای امنیتی بی‌سیم ۶۴bit,128bit WEP-AES-TKIP-WPA-WPA2-802.1x، استاندارد ITU-T G993.2 و پروفایل‌های ۸a,8b,12a,12b,17a، ارائه سرویس‌های کاربردی شبیه به DHCP، DDNS، Virtual Server، ATM & PPP، اتصال دانگل ۳G به روتر و پشتیبانی از ویژگی ATM و PTM به کاربران اجازه می‌دهند از ADSL گذر کرده و تجربه دل‌انگیز دسترسی به سرعت‌های زیاد را به شکل ملموس مشاهده کنند. با توجه به این‌که مودم‌های یوتل از سرور DHCP پشتیبانی می‌کنند، فرآیند تخصیص آدرس به دستگاه‌های کلاینت به شکل خودکار انجام می‌شود و نگرانی از بابت یکسان بودن آدرس‌های تخصیص داده شده وجود ندارد، البته این امکان وجود دارد تا فرآیند آدرس‌دهی به شکل دستی انجام شود. پشتیبانی از شبکه‌های بی‌سیم قابلیت مهم دیگری است که روترها باید به آن تجهیز شده باشند. مودم‌های یوتل بسته به مدلی که از آن استفاده می‌کنید به یک یا دو آنتن خارجی تجهیز شده‌اند تا بتوانید شبکه‌های بی‌سیم مبتنی بر فرکانس‌های ۲٫۴ یا ۵ گیگاهرتز را پیاده‌سازی کنید.

این روترها همانند سایر روترهای استاندارد بازار توسط یک آداپتور ۱۲ ولت به شکل مستقیم به برق شهر متصل می‌شوند، در نتیجه اگر آداپتور روتر به هر دلیلی خراب شد یا در دسترس نبود با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی امکان تهیه آن‌ها وجود دارد. به‌طور کلی، در شرایط عادی در تعامل با روترها نیازی به پیکربندی WAN نیست و روترها به گونه‌ای ساخته می‌شوند تا کاربران با اتصال خط تلفن و وارد کردن اطلاعات مربوطه بتوانند به اینترنت متصل شوند. با این‌حال، در برخی روترها لازم است پارامترهایی شبیه به VPI و VCI مشخص شوند، همچنین در برخی مواقع لازم است نوع کانال‌های ارتباطی شبیه به Brigde، IPoE، PPPoE، PPPOA مشخص شوند، البته همان‌گونه که اشاره شد این پارامترها به شکل خودکار تنظیم می‌شوند. برخی از شرکت‌ها مجبور هستند برای انجام فعالیت‌های تجاری از آدرس آی‌پی ایستا یا همان ثابت استفاده کنند، در روترهای یوتل این مورد لحاظ شده و کاربران می‌توانند در تنظیمات مخصوص یک چنین فرآیندی را مدیریت کنند.

یکی دیگر از فناوری‌های مهمی که باید در مورد مودم‌های یوتل به آن دقت کرد پشتیبانی از استانداردهای وای‌فای است. شبکه‌های بی‌سیم از استانداردهای IEEE 802.11 b/g/n پشتیبانی می‌کنند تا کاربران بتوانند با خیال آسوده دستگاه‌های کلاینتی که ممکن است قدیمی باشند را به شبکه‌های وای‌فای مبتنی بر روترهای یوتل متصل کنند. لازم به توضیح است هر یک از استانداردهای فوق دسترسی به شبکه خاصی را فراهم می‌کنند، هرچند در تمامی موارد یوتل از فناوری‌های بهبود کیفیت سیگنال استفاده می‌کند تا ضریب پوشش‌دهی آنتن‌های روتر افزایش پیدا کند. در زمان خرید یک مودم نکته مهمی که باید به آن دقت کنید پشتیبانی از الگوریتم‌های رمزنگار است. الگوریتم‌هایی شبیه به X802.1، WPA و WPA2 به کاربران اجازه می‌دهند با خیال آسوده شبکه‌های بی‌سیم را پیاده‌سازی کرده و به آن متصل شوند. به‌طور مثال، زمانی که استاندارد WPA2 را همراه با الگوریتم‌های رمزنگار TKIP یا AES استفاده می‌کنید ضریب امنیت شبکه به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند. الگوریتم‌های فوق اجازه می‌دهند تبادل اطلاعات میان فرستنده و گیرنده به شکل رمزنگاری شده انجام شده و هکرها به سادگی موفق نشوند از طریق پیاده‌سازی حملات مرد میانی به شنود اطلاعات بپردازند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که باعث افزایش ضریب اطمینان شبکه‌های بی‌سیم می‌شود، قابلیت فیلتر کردن آدرس‌ دستگاه‌هایی است که در نظر دارند به شبکه بی‌سیم متصل شوند. برای این منظور روترهای یوتل دو قابلیت مهم تعریف مک‌آدرس دستگاه‌ها با هدف اتصال به شبکه وای‌فای یا فیلتر کردن برخی از آدرس‌ها را ارائه می‌کنند.

روترهای یوتل همچنین به یک قابلیت امنیتی قدرتمند تجهیز شده‌اند تا مانع پیاده‌سازی حملات انکار سرویس شوند، در این حالت هکرها نمی‌توانند به راحتی از پروتکل‌های شبه‌برانگیزی شبیه به ICMP یا UDP برای حمله به سرویس‌ها و خدمات مبتنی بر روترهای یوتل استفاده کنند. اگر به دنبال آن هستید تا خط‌مشی‌های امنیتی مشخصی را برای عدم دسترسی به برخی سایت‌ها ارائه کنید مودم‌های یوتل یک چنین قابلیتی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای این منظور کافی است فهرست سیاه و سفیدی از آدرس‌ها را تعریف کنید. در مکان‌های تجاری و خانه‌ها، افراد تمایل دارند دسترسی به شبکه اصلی برای افراد آشنا فراهم نشود و در اصطلاح به دنبال پیاده‌سازی شبکه‌های مهمان هستند. روترهای یوتل به شما اجازه می‌دهند شبکه‌ای متفاوت از شبکه اصلی را تعریف کنید تا افرادی که عضو شرکت نیستند به شبکه میهمان متصل شوند.

از دیگر قابلیت‌های کاربردی مطرح روترهای یوتل که امکان تشریح کامل آن‌ها در این مقاله فراهم نیست می‌توان به قابلیت تونل‌زنی و دسترسی به شبکه درون سازمانی از محیط خارج از شبکه، ترسیم پورت‌ها یا در اصطلاح رایج Port Mapping که به شکل گسترده در بحث چندرسانه‌ای کاربرد دارد، دسترسی ساده به روتر با استفاده از WPS، تنظیمات مربوط به کیفیت دسترسی، پشتیبانی از الگوریتم‌های مسیریابی قدرتمند ایستا و RIP و پیکربندی ساده روتر اشاره کرد. با توجه به این‌که یوتل یک برند ایرانی است، مصرف‌کنندگان دغدغه خاصی از بابت عدم دریافت میان‌افزارها نخواهند داشت. در نتیجه هر زمان آسیب‌پذیری در سیستم‌عامل روتر شناسایی شود، شرکت سازنده قادر خواهند بود در کوتاه‌ترین زمان میان‌افزار مربوطه را در اختیار کاربران قرار دهد.

پرشیاسیستم نماینده رسمی فروش محصولات یوتل ( مودم ADSL ,  مودم VDSL ) با بالاترین کیفیت محصول ایرانی و گارانتی ۳ سال تعویض بدون قید و شرط می باشد . همچنین این شرکت نماینده فروش انواع کابل شبکه از برندهای معتبر جهانی می باشد .  برای مشاوره و خرید محصولات یوتل با ۰۲۱۵۴۸۷۱۰۰۰ تماس حاصل فرمایید

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.