7

دستورالعمل اجرایی خدمات دوراپزشکی به زودی ابلاغ می شود

  • کد خبر : 7048
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
دستورالعمل اجرایی خدمات دوراپزشکی به زودی ابلاغ می شود

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و بالینی خدمات بالینی وزارت بهداشت، به ارائه گزارشی از وضعیت اجرای برنامه پزشکی از راه دور در کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا گل پیرا، در نخستین جلسه کمیته ملی پزشکی از راه دور که با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران برگزار شد، ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته، گفت: شیوه نامه اجرای دورا پزشکی برای اجرا در مناطق پایلوت ۲۳ اردیبهشت ۹۹ با تلاش کارشناسان مرکز و همچنین خبرگان فناوری و انفورماتیک پزشکی سال جاری آماده و ابلاغ شد. در این پایلوت، تمامی موانع اجرایی در پیاده سازی و قوانین جاری مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس بازخوردهای به دست آمده دستورالعمل‌های در حال تدوین را کامل می‌کنیم.

وی افزود: چرخه کلی برنامه‌های در دست اقدام شامل وقت دهی، ویزیت، مشاوره، اعمال دستور پزشکی، ثبت اقدامات، ارسال مستندات، نسخه الکترونیک، محاسبه خدمات و پرداخت برخط و رسیدگی الکترونیک اسناد است.

گل پیرا گفت: پیش از شیوع اپیدمی کرونا این برنامه در دستور کار بوده و با شیوع ویروس کووید ۱۹ اهمیت آن بیش از پیش شده است. بنابراین اقداماتی از جمله تشکیل کارگروه تدوین مرحله پایلوت شیوه نامه اجرای دورا پزشکی، برگزاری جلسات هماهنگی با نمایندگان بورد تخصصی جهت تدوین استانداردها، جلسات متعدد با سازمان‌های بیمه گر جهت تعرفه‌گذاری خدمات دوراپزشکی و سازمان نظام پزشکی جهت تکمیل زیرساخت‌ها و امضای الکترونیک در حوزه معاونت درمان صورت گرفت.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه به صورت موفق عمل نموده و با فراهم کردن زیرساخت‌های تجهیزاتی و نرم افزاری و امکان‌سنجی شرایط انجام این خدمات را در ۲۱ مرکز درمانی استان خراسان رضوی فراهم نموده است.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام نیز زیرساخت‌های لازم برای مناطق کم برخوردار را فراهم نموده و علاوه بر مشاوره پزشکی، امکان ارتباط پزشک با پزشک را برای ۲۰ مرکز برقرار ساخته است.

گل پیرا افزود: استانداردهای دستورالعمل برنامه اجرایی و نقشه راه توسعه خدمات پزشکی از راه دور دانشگاه‌ها و کلان مناطق آزمایشی کشور نیز آماده و به زودی ابلاغ خواهد شد. این دستورالعمل گام‌های اجرایی را برای همسو سازی اقدامات دانشگاه‌های علوم پزشکی را مشخص و نقشه راه را برای اقدامات آتی تدوین کرده است.

۵۰۵۴۱۲۷

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.