11
گزارش

ده درصد فوتی‌های کرونا در آذربایجانشرقی است /جانِ کارگران فدای برند شهر تمیز

  • کد خبر : 8521
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۱
ده درصد فوتی‌های کرونا در آذربایجانشرقی است /جانِ کارگران فدای برند شهر تمیز
امروز دویست و هفتمین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت آغاز گردید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از آناج، شهرام دبیری در جلسه امروز شورای شهر تبریز در خصوص آمار نگران کننده کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در تمام بیمارستان‌ها تخت‌های کرونایی کاملا پر شده و حتی در اورژانس تختی باقی نمانده است، دکتر صومی اعلام کرده که در شهرستان‌ها ۷۰ درصد تخت‌ها به کرونا اختصاص یافته است.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که باید ۲۰ درصد تخت‌ها به کرونا اختصاص داشت. متاسفانه طبق آمارها ۱۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به آذربایجان‌شرقی است.
 
رئیس شورای شهر تبریز با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک عنوان کرد: توان کادر درمان تحلیل رفته و با این شرایط اوضاع وخیم تر خواهد شد.
 
▪️سرانه کتابخانه برای هر صد نفر ۲ متر و ۶۰ سانتی متر
 
در ادامه مطابق با دستور جلسه نخست شهرام خدایی‌، مدیرکل کتابخانه‌های استان در گزارشی در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی توضیح داد: ۱۵ کتابخانه نهادی و ۳۳ کتابخانه مشارکتی در سطح استان وجود دارد که بیش از سه میلیون جلد کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است.
 
وی با اشاره به اینکه به خاطر کرونا عضویت و تمدید عضویت رایگان است، گفت: ۱۲۰ هزار نفر در استان عضو کتابخانه‌ها هستند. در سال ۸۸ چشم انداز ۲۰ ساله بنا بر آن بود که به ازای هر صد نفر ۸ متر مربع فضای کتابخانه باشد اما با وجود گذشت ده سال از این چشم انداز مساحت برای ۱۰۰ نفر حدود ۲/۶ متر مربع است.
 
وی با بیان اینکه امروز بالای ۶۰ کتابخانه استاندارد در استان مورد نیاز است، یادآور شد: در شرایط کرونایی نیاز به کتابخانه دیجیتال وجود دارد اما به دلیل نقض قانون کپی رایت امکان راه اندازیکتابخانه دیجیتال وجود ندارد.
 
شکور اکبرنژاد با اشاره به ظرفیت فیزیکی کتابخانه‌های موجود عنوان کرد: از ظرفیت همین کتابخانه‌ها به صورت کامل استفاده نمی‌شود که ما به دنبال احداث کتابخانه‌های جدید باشیم.
 
▪️آمادگی شهرداری برای تحویل زمین رایگان به کتابخانه‌ها
 
ایرج شهین‌باهر،شهردار تبریز هم با اشاره به اینکه در مناطق محروم ما که بیش از ۱۳۰ هزار خانوار زندگی می‌کنند و کتابخانه وجود ندارد، اظهار داشت: این در حالی است که اگر فرصت کتابخوانی به کودکان این مناطق داده شود استعدادهای خوبی پرورش می‌یابند.
 
وی در خصوص آمادگی شهرداری تبریز برای کمک به فرهنگ متابخوانی و احداث کتاب گفت: ما آماده‌ایم ۱۲ زمین خالی و پروانه رایگان برای ساخت کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌ها بدهیم.
 
شهردار تبریز با بیان اینکه باید ضوابط در این نوع ساخت و سازها رعایت شود، ابراز داشت: اینکه یک خیر می‌خواست کتابخانه‌ای بسازد و شهرداری اجازه نداد به دلیل عدم رعایت ضوابط بود، ما می‌توانیم زمین و پروانه رایگان بدهیم اما نمی‌توانیم ضوابط را تغییر دهیم.
 
وی با اشاره به برپایی مسابقه کتابخوانی در ایام کرونا یادآور شد: شهرداری ۹ کتابخانه دارد که به خوبی مدیریت می‌شود و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای کمک به فرهنگ کتابخوانی دارد.
 
▪️مردم باید آموزش ببینند
 
در ادامه برخی اعضای شورا از جمله فریدون بابایی اقدم به انتقاد از عدم وجود ایمنی کار برای پاکبانان شهرداری که منجر به فوت چندین پاکبان شده پرداختند که شهردار تبریز در این خصوص پاسخ داد: کار پاکبانان در کف خیابان است و همیشه فعالیت آنها در خطر است، به همین دلیل باید آموزش به مردم و رانندگان داده شود که هنگام رانندگی مراقب باشند.
 
وی ادامه داد: قرار نیست در خیابان‌های خلوت رانندگان با سرعت بالا حرکت کنند تا چنین اتفاقات تلخی رقم بخورد.
 
علیرضا اصغری، مدیرعامل سازمان پسماند هم در پاسخ به این انتقادات توضیح داد: ما به راحتی از کنار فوت پاکبانان نمی‌گذریم و فوت هر پاکبان مانند این است که عضوی از خانوادمان از دست می‌رود.
 
وی با اشاره به آموزش های لازم به پاکبانان عنوان کرد: ما از دو سال قبل کلاس‌های آموزشی برای پاکبانان توسط پلیس راهنمایی برگزار کردیم و این برای توجیه نیست بلکه واقعا این کار انجام شده است.
 
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز در خصوص فوت یکی دیگر از پاکبانان گفت: جی پی اس خودرو نشان می‌داد که آن محل قبلا تمیز شده بود و نیاز یه تمیزکاری نداشته است.
 
▪️جانِ کارگران فدای برند شهر تمیز
 
محمدحسن اسوتچی، عضو شورای شهر با انتقاد از این توضیحات اظهار داشت: دلیل فوت پاکبانان ابتدا به عدم نظارت شورا و سپس سازمان پسماند باز می‌گردد، چرا شهرداری یک کارگر را به دلیل تفکیک زباله به دفترخانه برده و تعهد محضری می‌گیرد اما روی این مسائل نظارت ندارد؟
 
وی با اعتراض به سخنان مدیرعامل سازمان پسماند عنوان کرد: می‌گویید که جی پی اس نشان می‌داد که آن محل تمیز شده مگر کارگر از جانش سیر شده که دوباره آنجا را تمیز کند؟ ظاهرا حفظ برند شهر تمیز به قدری مهم است که پاکبانان در زیرگذرها و خیابان‌ها جانشان به خطر بیفتد.
 
بابایی اقدم هم با بیان اینکه توضیحات به هیچ وجه قانع کننده نیست، عنوان کرد: اگر کارگر مقصر است به صراحت اعلام کنید و اگر سازمان پسماند مقصر است این مساله را قبول کند.
 
▪️تصویب سه لایحه بدون مخالف
 
در ادامه سه دستور جلسه امروز بدون مخالفت اعضای شورا تصویب شد. لایحه شهرداری تبریز درخصوص صـدورمجوز قانونی جهت انجام توافق ومصالحه شـهرداری تبریز با یکی از شهروندان و پرداخت به تصـرفات و اعیانی های ملک قولنامه ای وی به لحاظ واقع شدن درمسیرگشایی، لایحه شهرداری تبریز درخصوص کمک مالی به مبلغ ۵۰میلیون تومان به جانباز ۷۰درصد شیمیایی و لایحه شـهرداری تـبریز درخصوص درخواست تجویز انجـام توافق و مصالحه برای افزایش سهم مالک از۲۸ درصد به۳۰ درصد در سه دانگ پلاک ثبتی ۲۴۶۸و۲۴۶۸/۱بخش یک مشروح لوایح تصویبی بودند.
 
▪️کلنگ زنی دو هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر
 
شهین باهر شهردار تبریز همچنین از احداث دو هزار واحد در مناطق حاشیه نشین و کلنگ زنی این طرح خبر داد.
 
▪️توزیع یک میلیارد تومان ماسک توسط شهرداری
 
در پایان این جلسه هم با تصویب اعضای شورای شهر تبریز بنا شد شهرداری تبریز به مبلغ یک میلیارد تومان ماسک خریداری کرده و به صورت رایگان در میان مردم توزیع کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.