شهردار تبریز گفت: دولت در گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از سهم خود را برای اجرای پروژه مترو تبریز هزینه کرده، ولی با این حال، در سال ۹۵ مبلغی از سهم دولت به این پروژه، تزریق نشده است.

به گزارش تبریزمن، صادق نجفی در بازدیدی که به همراه مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از ایستگاه‌های مترو در مرکز شهر داشت، خاطرنشان کرد: اقدامات فنی و عمرانی در حالی به نقطه حال حاضر رسیده که اجرای هر ایستگاه، هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در بر دارد.

وی با تاکید بر این که پیشرفت پروژه مترو بدون همراهی دولت ممکن نیست، اضافه کرد: دولت در گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از سهم خود را برای اجرای این پروژه هزینه کرده ولی با این حال، در سال ۹۵ مبلغی از سهم دولت به پروژه، تزریق نشده است.

شهردار تبریز اظهار داشت: در سه سال اخیر، بر خلاف رویه‌ای که در گذشته حاکم بود، پروژه مترو، علی‌رغم رکود حاکم بر عموم کلان‌شهرهای کشور و محدودیت‌های مالی، هیچ‌گاه راکد و ساکن نبوده است.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که بخش‌های عمرانی و طراحی ایستگاه‌های قطار شهری باید همزمان با مباحث فنی پیش رود، گفت: مترو در کنار تاثیرات حمل‌و‌نقل، از اجزای مهم مبلمان شهری به شمار می‌رود؛ از این رو، بدنه‌سازی، طراحی و اجرای جزئیات معماری باید به فراخور بافت تاریخی و فرهنگی مرکز شهر و همزمان با اقدامات فنی و مهندسی پیگیری شود.

نجفی با اشاره به بازدید مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان از پروژه، اظهار داشت: تلاش بی‌ادعا و شبانه‌روزی جوانان این شهر در گرم‌ترین و سردترین شرایط اعماق زمین، توصیف واقعی مجاهدت در مسیرخدمتگزاری است که باید توسط رسانه ملی و اصحاب رسانه و خبر، اطلاع‌رسانی شود.

بازگشایی مسیر میدان امام حسین (ع) پس از ۱۱ سال

شهردار تبریز با اشاره به اتمام حفاری‌های خط یک قطار شهری تبریز، از بازگشایی مسیر میدان امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش شهریار دکتر صادق نجفی در حاشیه بازدید از مراحل تکمیلی خط یک قطار شهری اظهار داشت: با اتمام مراحل عمرانی پروژه مترو در ایستگاه میدان امام حسین(ع)، مسیر دسترسی این محدوده به میدان شهدای لاله بازگشایی شد.

وی یادآور شد: این مسیر که از حدود ۱۱ سال گذشته به دلیل عملیات عمرانی قطار شهری مسدود بود با اتمام مراحل، بازگشایی شده است.

شهردار تبریز با اشاره به این که سامان‌دهی مسیر در دستور کار شهرداری منطقه ۷ قرار گرفته است، افزود: جدول‌گذاری، احداث رفوژ میانی، اصلاح جوی‌های آب و آسفالت ریزی شده از اقدامات ضروری این محدوده است که اجرای آن نقش عمده‌ای در روان‌سازی ترافیک لاله خواهد داشت.

پیشرفت مترو، مرهون تلاش عوامل اجرایی در شرایط طاقت‌فرسای عمق زمین

شهردار تبریز با اشاره به حجم سنگین اقدامات اجرایی در ایستگاه‌های مرکزی قطار شهری، گفت: تلاش مخلصانه و شبانه‌روزی جوانان این شهر در شرایط طاقت‌فرسای عمق زمین، توصیف واقعی مجاهدت در مسیرخدمتگزاری است.

نجفی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، بخش مهمی از برنامه های شهرداری تبریز در تعامل هدفمند با صدا و سیمای مرکز استان پیگیری شده است؛ از این رو انتظار داریم این رسانه فراگیر، با همراهی بخش های مختلف خبری و مطبوعاتی، مجاهدت کارگران و متخصصان مترو را انعکاس دهد.

وی یادآور شد: علی‌رغم وضعیت اقتصادی حال حاضر و رکودی که در عموم کلان‌شهرهای کشور حاکم است، پروژه مترو با سرعت و کیفیت قابل‌قبول پیگیری می‌شود.

شهردار تبریز با اشاره به پیشرفت های فاز دوم خط یک اظهار داشت: با توجه به این‌که تست‌های فنی مربوط به حرکت واگن‌ها در مسیر راهنمایی تا میدان ساعت، به خوبی پیش می‌رود؛ به زودی شاهد آغاز مسافرگیری از ایستگاه‌ های میدان شهید بهشتی و میدان ساعت خواهیم بود.


baner-mobilestan
ezgif.com-gif-maker
Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :