5
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

رشد ۴ برابری سرمایه گذاری بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 3677
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
رشد ۴ برابری سرمایه گذاری بخش کشاورزی آذربایجان شرقی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رشد چهار برابری سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان طی هفت سال گذشته خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، اکبر فتحی با اشاره به رشد ۲۱۷ درصد خرید تضمینی گندم در استان در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: میزان خرید تضمینی سالانه گندم در آذربایجان شرقی تا سال ۹۲، رقم پایینی بود اما در سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید به ۱۹۹ هزار تن افزایش یافت و در دو سال بعد به ۳۷۳ هزار تن رسید.
 
وی با اشاره به تولید سالانه حدود ۸۰۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی، افزود: حجم خرید تضمینی گندم استان در سال ۹۵، میزان ۵۹۸ هزار تن، در سال ۹۶، تنها ۱۵۰ هزار تن و سال گذشته ۶۳۰ هزار تن بود.
 
وی به تند شدن نبض خرید تضمینی گندم در سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی اشاره و تشریح کرد: در هفت سال گذشته، دو میلیون و ۱۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
 
فتحی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری کشاورزی استان در سال ۹۴، نیز ۸۱۳ میلیارد ریال بود که با رشد حدود سه برابری سال بعد به ۲۹۰۰ میلیارد ریال رسید؛ بخش کشاورزی استان در سال ۹۷ نیز شاهد سرمایه گذاری ۲۹۷۰ میلیارد ریالی بود که این رقم پارسال با جهش چشمگیری به ۳۹۹۰ میلیارد ریال رسید.
 
▪️رشد چهار برابری گلخانه‌های آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید
 
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز از رشد چهار برابری سطح گلخانه های استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.
 
محمدباقر بی پروا افزود: در حالی که سطح گلخانه‌های آذربایجان شرقی تا سال ۹۲ به ۵۲.۶ هکتار می‌رسید، این رقم در سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید با رشد حدود ۱۲ هکتاری به ۶۴.۵ هکتار و سال بعد به ۷۲ هکتار رسیده است.
 
وی به رشد جهشی گلخانه‌های استان در هفت سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: سطح گلخانه‌های آذربایجان شرقی در سال ۹۵ به ۱۲۱ هکتار و سال بعد از آن به ۱۶۵ هکتار افزایش یافت.
 
وی سطح گلخانه‌های آذربایجان شرقی در پایان سال گذشته را ۱۹۷ هکتار اعلام و یادآوری کرد: سطح گلخانه‌های استان در نیمه نخست سال گذشته به ۲۱۹ هکتار افزایش یافت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.