5

روزانه ۳۰ نفر به تعداد بستری های کرونایی در کردستان افزوده می شود

  • کد خبر : 7421
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰:۱۱
روزانه ۳۰ نفر به تعداد بستری های کرونایی در کردستان افزوده می شود

سنندج – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هر روز ۳۰ نفر به تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اضافه می‌شود و اینک به رقم نگران کننده شناسایی روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ مورد رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضاعی دوشنبه شب در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: متأسفانه اوضاع استان از لحاظ همه گیری ویروس کرونا نگران کننده است و به دلیل بی توجهی برخی شهروندان شاهد افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان و فوتی‌ها هستیم.

وی افزود: با وارد شدن استان در پیک سوم همه گیری هر روز ۳۰ نفر به تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اضافه می‌شود و اینک به رقم نگران کننده شناسایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ مورد مبتلا در روز رسیده‌ایم.

رضاعی با بیان اینکه بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی هستند، اضافه کرد: خوشبختانه هنوز کنترل بیماری از دست ما خارج نشده است اما اگر شهروندان رعایت نکات بهداشتی را جدی نگیرند در آینده‌ای نه چندان دور دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به وضعیت فوق حاد بیماری کرونا در بیجار و بانه افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، آمار بستری‌ها به ۸۰۰ مورد در آذر ماه خواهد رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این جلسه گفت: به علت افزایش شیوع کرونا هر گونه تجمع چه در امکان عمومی و چه در امکان خصوصی ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

محمد جباری اظهار داشت: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر گونه فعالیتی که سلامت شهروندان را به خطر بیندازد، جرم محسوب شده و عامل یا عوامل این امور، مجرم شناخته شده و با آنان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اجتناب از هرگونه تجمع در امکان خصوصی و عمومی افزود: مصوبات ستاد کرونا در حکم قانون بوده و برای همه لازم الاجراست و با صاحبان مکان‌های همچون باغ‌های خصوصی که می‌تواند محل تجمع مردم باشد در صورت برگزاری مراسم عزا یا شادی، به شدت برخورد شده و طبق قانون جریمه خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان به ممنوع بودن فعالیت قلیان‌سراها نیز اشاره کرد و یادآور شد: نیاز است رسانه‌ها برای حساسیت‌زایی مضاعف مردم و آگاه سازی آنها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جدی‌تر از قبل تلاش کنند.

فرمانده انتظامی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینترنتی شدن تعویض پلاک و کاهش حضور مردم در این مراکز اعلام کرد: مشکل تجمع در مراکز تعویض پلاک رفع شده و اکنون روزانه ۲۵۰ خودرو پس از اخذ نوبت به صورت اینترنتی، شماره می‌شوند.

سردار علی آزادی اظهار داشت: پلیس برای کمک به ارگان‌های مسئول در بحث کرونا به ویژه کنترل آرامستان‌ها و نظارت بر اصناف آمادگی کامل دارد.

۵۰۵۷۰۵۵

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.