9
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

روزهای آتی، برای حوزه سلامت سخت خواهد بود

  • کد خبر : 2043
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
روزهای آتی، برای حوزه سلامت سخت خواهد بود
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: روزهای آتی روزهای سختی برای حوزه سلامت خواهد بود و راست قامتان سلامت بدون احساس خستگی کار را پیش ببرند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی با بیان اینکه اکنون تنها راه جلوگیری از انتقال ویروس، استفاده ماسک است، گفت: با استفاده از ماسک متهم نمی‌شویم که بیماری از ما به فرد دیگری انتشار پیدا کرده است.

وی بیان کرد: بنده در جلسات هم در حاشیه می‌نشینم و فاصله را هم رعایت می‌کنم. کرونا در حال گسترش بوده و از شما می‌خواهیم به ما کمک کنید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فوت دو نفر از معاونان ادارات کل آذربایجان شرقی بیان کرد: سن متوسط مدیران ما بالای ۴۵ سال و شانس مرگ بالا است، اما افراد جوان‌تر از این هم فوت کرده‌اند.

 وی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان روز گذشته استان ما را قرمز اعلام نکرد و معیار قرمز اعلام شدن یک استان تعداد بستری‌ها، فوتی‌ها و موارد سرپایی است.

وی گفت: میزان بستری و فوتی‌ها در استان ما افزایش زیادی نداشته است. کرونا در کل کشور در حال گسترش بوده و بسیاری از مناطق به ویژه در آذربایجان شرقی هنوز مستعد آلودگی هستند.

صومی متذکر شد: با توجه به مساعد بودن فصل در آذربایجان شرقی و حضور مسافران و گردشگران و افزایش رفت و آمدها، هم استانی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و بهداشت فردی را رعایت و فاصله ۱.۵ متری را رعایت کنند.

 وی تاکید کرد: پروتکل‌ها و اصول بهداشتی مورد تاکید ما باید در صورت حضور در مجامع رعایت شوند، در غیر این صورت وضعیت استان مساعد نخواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به علت اعمال نشدن محدودیت‌ها در استان اظهار کرد: هنوز تمهیداتی در مورد استان‌هایی که تعداد موارد بستری و سرپایی آنها از استان ما بیشتر است نیز اندیشیده نشده است.

وی متذکر شد: اعمال محدودیت و تمامی تصمیمات وابسته به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه از شناسایی ۱۲ هزار و ۹۳۵ مورد مثبت کووید۱۹ در استان خبر داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.