3

سهم بیمه ۳۰ میلیون بیمه شده سلامت رایگان می‌شود

  • کد خبر : 9868
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
سهم بیمه ۳۰ میلیون بیمه شده سلامت رایگان می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه با تأکید بر اینکه ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده ادامه پیدا می‌کند،گفت: برای ۳۰ میلیون بیمه شده سلامت، سهم بیمه رایگان از سوی دولت پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پوراصغری در ادامه نشست خبری نوبخت، رئیس سازمان برنامه درباره بودجه امسال و سال آینده، با تأکید بر اینکه ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: برای ۳۰ میلیون نفر که تحت پوشش بیمه سلامت هستند سهم بیمه رایگان از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش سلامت با هدف مقابله با کرونا که از جمله مربوط به تجهیزات واکسن است، اعتبار ۳۴ هزار میلیارد تومانی امسال با رشد ۲.۳ برابری، در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ۷۷ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین ۵,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای احداث ساختمان پیش‌بینی شده است. علاوه بر اینها، استخدام ۵۳ هزار نیروی کادر درمان پیش‌بینی شده که امسال و سال آینده اجرایی می‌شود. توسعه ظرفیت بیمارستانی نیز به میزان ۱۰ هزار تخت در قالب ۶۰ بیمارستان عملیاتی می‌شود.

این مقام مسئول درباره وضعیت حوزه آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: برای آموزش و پرورش اعتبارات از ۶۵ هزار میلیارد تومان امسال به ۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد و پیش بینی کردیم که ۱۰ هزار کلاس در قالب ۱۶۰۰ مدرسه احداث شود. برای آموزش مجازی در مناطق محروم در لایحه بودجه سال آینده منابع لازم را پیش‌بینی کردیم.

به گفته پوراصغری، چهار میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی ۱.۸ میلیون نفر ایثارگر پیش بینی شده و برای بیمه بازنشستگی قالیبافان، خادمان مساجد و برخی از دیگر مشاغل بودجه در نظر گرفته شده است. برای معلولان هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و برای رزمندگان معسر ۱,۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده ایم.

در ادامه این نیست، حمیدرضا عدل معاون زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه نیز با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی از ۸۸ هزار میلیارد تومان به ۱۳۴ هزار میلیارد تومان در لایحه بوده ۱۴۰۰ افزایش یافته است، گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. منابع خوبی هم برای مرغ لاین که در بحث جوجه ریزی مؤثر است پیش‌بینی شده است. همچنین برای واکسن دام و طیور رشد دو برابری اعتبار وجود دارد.

۵۰۸۸۰۳۲

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.