20
فرماندار اسکو در میزگرد خبری "پروژه شهر سالم سهند"؛

سهند را اولین شهر سالم ایران می‌کنیم!

  • کد خبر : 7009
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
سهند را اولین شهر سالم ایران می‌کنیم!
میزگرد خبری "پروژه شهر سالم سهند" با محوریت تبدیل سهند به جامعه شهری ایمن و مروج سلامت، در محل شهرداری سهند و به ریاست فرماندار اسکو به عنوان ناظر عالی و دبیران کمیته‌های این پروژه برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، فرماندار اسکو در این میزگرد با بیان جزئیات و اهداف این پروژه گفت: پروژه شهر سالم سهند با محوریت جامعه ایمن و مروج سلامت در سال ۹۵ با نام “رشد ایمن سهند” کلید خورده و بر این هستیم تا  سهند را در جایگاه الگویی برای شهرهای کشور به اولین شهر سالم ایران تبدیل کنیم.
 
▪️شهر سالم، ارتقای امید به زندگی
 
رضی منش به عنوان ناظر مالی پروژه شهر سالم سهند با ذکر اینکه در شهر سالم جایگاه ویژه ای برای سلامت شهروندان قائل هستیم، ادامه داد: هدف اصلی این پروژه ارتقای امید به زندگی در مردم منطقه بوده و سلامت جسمی و روانی شهروندان در اولویت قرار دارد. در شهر سالم همه اقدامات مبتنی بر جامعه محوری هستند، لذا تمامی کنشگران مربوطه در تلاشند تا از رهگذر اقدامات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با ایجاد حس تعهد و مشارکت عملی مردم به عنوان رکن اساسی این پروژه، به مقابله با ناعدالتی در  نظام سلامت پرداخته و با استفاده از نوآوری ضامن زندگی سالم شهروندان باشند.
 
وی با بیان اینکه جامعه مانند هرمی است که همکاری مردم در راس آن قرار دارد، خاطرنشان کرد: مشارکت اجتماعی مرتبط با سلامت و بخش‌های دولتی و خصوصی قسمت های پایینی هرم فوق را تشکیل می‌دهند. ارتقای کیفی زیست‌محیطی و  ایجاد اکوسیستم پایدار جهت تامین نیازهای اساسی از اهداف بعدی ما خواهند بود. زیرساخت این پروژه حمایت سیاسی است، از اینرو بنده در جایگاه فرماندار ناظر عالی این پروژه هستم.
 
رضی‌منش ضمن اشاره به پتانسیل‌های شهر جدید سهند بعنوان یکی از مدرنترین شهرهای ایران اظهار داشت: این شهر بعنوان شهر پایلوت برای ثبت در سازمان بهداشت جهانی ثبت شده است و در حال رصد و ارزیابی ارگان‌های معتبر داخلی و خارجی است. در حال حاضر شناسایی مشکلات و چالش های زندگی بعنوان اولین قدم در حال انجام است. تشکل های مردم نهاد همکاری خوبی با بخش های مربوطه دارند. حدود ۴۰۰۰ دانش آموز و ۱۰۰۰ نفر از اولیای آنها در حال گذراندن آموزش های مربوطه هستند. اقدامات خوبی همچون اورژانس اجتماعی و تهیه نقشه جامع خطر پذیری اجتماعی شهر به تفکیک فاز به صورت هدفمند در حال پیشروی است.
 
فرماندار اسکو با اشاره به اینکه در راستای سلامت غذایی کمپین‌های چون ” نه به مصرف نمک” و “نه به مصرف شکر” با هدف تحقق سبک زندگی مردم در شهر سالم سهند راه‌اندازی شده، گفت:  مشکلات زباله ای، فعالیت های آموزشی در مدارس، توسعه ورزش‌های همگانی بویژه دوچرخه سواری و پیاده روی با پروژه “۳۲۰ قدم تا سلامتی” هم بخوبی در حال اجرا هستند. پروژه شهر سالم سهند بمعنی سالم بودن این شهر نیست، اما آغاز یک حرکت جهادی ناشی از عزم و اراده برای رسیدن به آرمان های این پروژه است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.