8
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی:

شناسایی ۱۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 3626
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۵:۰۰
شناسایی ۱۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی از تعیین تکلیف چاه‌های حفر شده قبل از سال ۱۳۸۵ خبر داد و گفت: حدود ۱۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده که از این تعداد برای حدود پنج هزار و ۵۰۰ حلقه چاه کارشناسی شده، مجوز پروانه بهره برداری صادر شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده از مسدود کردن چاه های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند برای چاه های کشاورزی، اجرای روش های نوین آبیاری و کاستن حقابه ۵۰ درصدی آب صنایع به منظور جبران کمبود آب شرب تبریز و جلوگیری از قطع آب به عنوان برخی از اقدامات این شرکت در راستای صرفه جویی در مصرف آب یاد کرد.
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت بارش ها در استان، از کاهش ۱۴.۵ درصدی بارش ها نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: امسال ۳۲۵ میلی متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۵ درصد کاهش نشان می دهد.
 
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی همچنین در خصوص تامین آب شرب صنایع گفت: آب شرب صنایعی که از سال های قبل از شبکه آب تبریز تامین می شد با توجه به وضعیت بحرانی آب تبریز، قرار شد از سایر منابع تهیه شود.
 
غفارزاده ادامه داد: امسال ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب کارخانه ها را تعدیل کردیم و ۵۰ درصد آب پتروشیمی و پالایشگاه ها را به آب شرب تبریز اضافه کردیم.
 
ویربا اشاره به وضعیت آب های زیرزمینی دشت های استان گفت: به جز چهار دشت مرند، شبستر، تبریز و تسوج که منفی هستند بقیه دشت ها با همکاری کشاورزان از نظر منابع آبی زیرزمینی مثبت هستند.
 
وی از تهیه برنامه سازگاری برای کم آبی استان با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی از یک سال پیش خبر داد و افزود: این طرح با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شورای عالی آب مطرح می شود و یک برنامه دراز مدت و مفید برای مصرف بهینه آب در استان است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.