9
معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی:

شناسایی ۲۰ کودک کار طی سه ماه سال جاری در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 2137
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
شناسایی ۲۰ کودک کار طی سه ماه سال جاری در آذربایجان شرقی
معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که طی سال ۹۸، تعداد کودک کار جمع آوری شده در مراکز بهزیستی استان ۱۵۴ نفر بوده است، گفت: طی سه ماه نخست سال جاری ۲۰ کودک کار در آذربایجان شرقی جمع آوری شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، مهتاب منصوری، با بیان این‌که آذربایجان شرقی از بابت تعداد کودک کار دارای رتبه‌ی ۲۵ در بین سایر استان‌هاست، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به دیدگاه و بینش مردم نسبت به این موضوع تعداد کودکان کار در کلانشهر تبریز نسبت به سایر کلانشهرهای کشور کم است.

وی با بیان این‌که با شیوع بیماری کرونا دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های خاصی اعمال شد، گفت: در شرایط کرونایی جامعه، برای مدتی پذیرش کودکان کار در مراکز نگهداری بهزیستی متوقف شد ولی اکنون با توجه به تغییر رویکرد نسبت به پذیرش کودکان کار در تمامی مراکز اقدام می‌شود.

وی علل اصلی وجود پدیده‌ی کودک کار را ناتوانی خانواده‌ها در تامین معیشت خود عنوان کرد و گفت: کودکان کار برای تامین معیشت و رفع مشکل مالی خانواده‌های خود، مجبور به کار در خیابان‌ها می‌شوند، با شیوع کرونا نیز بسیاری از مشاغل تعطیل و اکثر خانواده‌ها با مشکل معیشتی مواجه شدند که بر اساس آن دور از انتظار نیست که آمار کودکان کار نیز روند افزایشی داشته باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مراکز تخصصی بهزیستی استان برای تحت پوشش قرار دادن کودکان کار فعالیت می‌کنند، گفت: ساماندهی خانواده‌های کودکان کار و تحویل کودک به خانواده از جمله فعالیت‌های مراکز در راستای کاهش تعداد کودکان کار است.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های حمایتی در ایام کرونایی به خانواده‌های کودکان، اظهار کرد: این بسته‌ها شامل ارزاق عمومی و معیشتی بود که به تعداد مورد نیاز در بین خانواده‌های کودکان کار توزیع شد.

وی بیان کرد: کمیته‌ای با هماهنگی معاونت امور اجتماعی و معاونت پیشگیری در راستای کاهش آسیب‌ها، تقویت نهاد خانواده، آموزش و نحوه‌ی فرزند پروری و توانمند سازی خانواده‌ها تشکیل شده است.

منصوری با بیان این‌که بخش خصوصی نیز برای نگهداری کودکان کار به طور روزانه و شبانه نیز فعالیت می‌کنند، گفت: موسسه خیریه غیر دولتی فرزندان رحمت تبریز نیز در این راستا فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که تنها اداره کل بهزیستی استان متولی جمع آوری کودکان کار نیست، گفت: جمع آوری کودکان کار از لحاظ قانونی برعهده‌ی شهرداری با همکاری نیروی انتظامی و بهزیستی است.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که کودکان کار را تهدید می‌کند، افزود: کودکان کار با ورود به عرصه‌ی کار، دوران کودکی خود را نمی‌توانند سپری کنند و کودک از لحاظ رشد و تحصیل دچار مشکل خواهد شد و احتمال این‌که فردی سالم از نظر روحی وروانی باشد، بسیار کم است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.