7
آقای شهردار لطفا پاسخ دهند؛

شهرداری چند مترمربع زمین خالی با کاربری فضای سبز دارد؟/ طرح امکان‌سنجی کاشت یک میلیون درخت کجاست؟

  • کد خبر : 1599
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
شهرداری چند مترمربع زمین خالی با کاربری فضای سبز دارد؟/ طرح امکان‌سنجی کاشت یک میلیون درخت کجاست؟
"آیا می‌دانید: برای کاشت یک‌میلیون درخت چند مترمربع زمین خالی لازم است؟" این سوالیست که آقای شهین باهر؛ شهردار محترم تبریز باید پاسخ آن را بدهند.

تبریزمن- سرویس شهری: شهرداری تبریز سال ۹۹ را سال فضای سبز نامیده و اعلام کرده در سالجاری یک میلیون اصله نهال کاشته خواهد شد تا شمار درختان تبریز دو برابر شود.

اما آقای شهردار بهتر بود قبل از اینکه با تبلیغات و هیاهوی زیاد این شعاررا رسانه‌ای و مناطق را مجبور به خرید هزاران اصله نهال می‌کرد، نتیجه امکان‌سنجی طرح را رسانه‌ای می‌کرد تا مردم بدانند کدام کارشناس بدون لحاظ شرایط فعلی شهرداری، کاشت یک میلیون اصله درخت در عرض یکسال را امکانپذیر دانسته و پای چنین طرحی را امضا نموده است؟

اگر برای هر درخت فقط دو مترمربع زمین در نظر گرفته شود، برای کاشت یک میلیون اصله درخت نیاز به دو میلیون مترمربع فضای خالی داریم. آیا واقعا شهرداری تبریز هم اکنون چنین فضایی را در اختیار دارد؟

آیا بهتر نبود آقای شهردار در وهله نخست، آمار زمین خالی برای توسعه فضای سبز را بدست می‌آوردند و بعد یک میلیون درخت می‌خریدند؟

به عنوان مثال شهرداری منطقه ۸ که بافت مرکزی شهر را در اختیار دارد و یک مترمربع زمین خالی ندارد، چرا باید خرید ده‌ها هزار درخت برایش تحمیل شود؟

اگر شهرداری کاربری لازم برای فضای سبز و کاشت یک میلیون اصله درخت را ندارد، چرا شعار سال فضای سبز داده است؟ اصلا، آیا صرف انتخاب این شعار، باید به هر نحو ممکن یک میلیون درخت کاشته شود؟

چه لزومی داشت در این شرایط کرونایی که شهروندان از تامین معیشت خود بازمانده‌اند، شهرداری با تبلیغات فراوان، میلیاردها تومان برای طرحی هزینه کند که خروجی آن از هم اکنون مشخص است؟

اینها تنها بخشی از سوالاتی است که شهردار محترم تبریز باید پاسخگو باشند و بدانند چنانچه امروز پاسخگو نباشند، فردا در پیشگاه خداوند هیچ راه گریزی ندارند و بالاجبار پاسخگوی عملکرد خویش در قبال امانتی که برعهده گرفته‌اند، خواهند بود!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.