13
استاندار آذربایجان‌شرقی:

صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس باید اولویت باشد

  • کد خبر : 4839
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۱۲
صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس باید اولویت باشد
استاندار آذربایجان شرقی گفت: صیانت و پاسداری از ارزش‌ها و افتخارآفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس باید در اولویت نخست آحاد مردم به ویژه دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در مراسم گشایش نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری تبریز، هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با دستاوردهای دفاع مقدس عنوان و اضافه کرد: باید این دستارودهای مادی و معنوی به نحو شایسته ای به نسل های جدید و جوان و آینده کشور منتقل شود.
 
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره عزت و عظمت دوران دفاع مقدس، افزود: در واقع  هر چه زمان از دوران دفاع مقدس سپری می شود، به همان میزان و بیشتر از دوره های قبلی، ارزش رشادت‌ها و فداکاری های رزمندگان و آحاد ملت در این حماسه بزرگ احساس می‌شود.
 
پورمحمدی برگزاری چنین نمایشگاه هایی را زمینه ای برای یادآوری رشادت‌های رزمندگان و در عین حال دفاع از ارزش‌ها ارزیابی کرد.
 
وی دفاع مقدس را نقطه عطف تاریخ ایران برشمرد که به برکت آن، روحیه مقاومت، خودباوری، وحدت و اعتماد به جوانان در این کشور متولد و تقویت شد.
 
پورمحمدی گفت: مرور تاریخ ۲۰۰ ساله کشورمان از عهد قاجار تا انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد که هر زمان میهن ما مورد تهاجم خارجی قرار گرفته، بخش‌هایی از کشور از پیکره ایران جدا شده است؛ اما در هشت سال دفاع مقدس، ملت ما بیش از ۲۰۰ هزار شهید داد تا یک وجب از خاک کشور نیز به دست دشمن نیفتد.
 
وی ادامه داد: فداکاری‌ها و حماسه‌هایی که در هشت سال جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، دفاع مقدس را به نقطه عطفی در تاریخ ایران تبدیل کرد که باید برای همیشه تاریخ از این ظرفیت بزرگ اجتماعی و فرهنگی دفاع کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.