10
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ضد عفونی‌ها کم، ولی هدف‌دارتر شده‌ است/ نگرانی از بابت آلودگی آب شهری وجود ندارد

  • کد خبر : 878
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
ضد عفونی‌ها کم، ولی هدف‌دارتر شده‌ است/ نگرانی از بابت آلودگی آب شهری وجود ندارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: محل‌هایی که ضد عفونی آن‌ها لازم است، توسط کارشناسان بهداشتی تعریف و ضد عفونی‌ها کم، اما بر اساس توالی و هدف دار و از طرف وزارت مشخص شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، عباسعلی درستی در تشریح این خبر اظهار، کرد: در ابتدای شیوع بیماری برخی ضد عفونی‌ها بی‌هدف انجام می‌شدند که ضرورتی نداشتند.

وی، گفت: ضد عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توسط کارشناسان انجام شده و سمپاش نیز برای مراکزی که فاقد سمپاش بودند، تهیه شده است.

وی، افزود: ۲۵۰ سمپاش دستی با ظرفیت ۱۰ و ۱۲ لیتر نیز توسط یکی از خیران تهیه و در اختیار تمامی مراکز بهداشتی استان قرار داده شده است.

درستی در ادامه از غربالگری ۹۴ درصد از جمعیت استان در مرحله اول خبر داد و گفت: مرحله دوم غربالگری نیز شروع شده که هدف دارتر از مرحله قبل است.

وی، اضافه کرد: در مرحله دوم، افراد در معرض خطر، افرادی با ضعف ایمنی یا با بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون مزمن و بیماری‌های کلیوی مجددا غربالگری و از نظر علایم بیماری ارزیابی می‌شوند.

وی، تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند به خصوص در مورد صنوف و کارگاه‌های تولیدی و تمامی مکان‌هایی که فعالیت اجتماعی و اقتصادی دارند، اجباری است.

درستی، یادآور شد: صاحبان مشاغل می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی متعهد شده و کد بهداشت دریافت کنند.

وی، با اشاره به شرط فعالیت مشاغل پرخطر، اظهار کرد: تعیین تکلیف در خصوص فعالیت مشاغل پرخطر مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و آرایشگاه‌های مردانه و زنانه بر اساس تصمیمات ستاد استانی کرونا است.

درستی، خاطرنشان کرد: در صورت حاکم بودن شرایطی که منجر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود، مشاغل پرخطر نیز می‌توانند آغاز به فعالیت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: فعالیت برخی مشاغل پرخطر مانند پاساژهای تعمیر کننده لوازم کشاورزی که ضروری است، مشروط به فراهم بودن شرایطی مانند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ضد عفونی کننده دست و ماسک برای همه و برقراری فاصله مورد تاکید بین افراد، است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: عکاسی‌ها هم در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و آجیلی‌ها و قنادی‌ها هم جزو لیست پرخطرها قرار داشته و فعالیتشان مشروط به رعایت پروتکل‌ها و امکان رعایت فاصله بین مراجعان و امکان استفاده از ماسک و ضد عفونی کننده برای تمام مراجعان و فروشنده و همچین مشروط بر تایید کارشناسان بهداشتی پس از بازدید است.

وی، خاطرنشان کرد: رستوران ها نیز فقط مجاز به ارائه خدمات بیرون بر بوده و حق سرو غذا در داخل رستوران را ندارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به احتمال آلودگی آب به ویروس کرونا، اظهار کرد: آب شهری ما آب لوله کشی بوده و کاملا تحت کنترل است و به ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا طبق مکاتباتی که با شرکت آب و فاضلاب داشتیم، میزان کلر باقیمانده آب را افزایش داده و با توجه به کلرزنی، مشکلی در این خصوص نداریم.

وی در ادامه در تشریح آخرین وضعیت تجهیزات و لوازم مورد نیاز کادر بهداشت، بیان کرد: در این خصوص در روزهای اول با مشکل مواجه شدیم، اما الان بر اساس نوع فعالیتی که انجام می‌دهند، تجهیزات مورد نیاز را تامین کرده و در اختیارشان قرار می دهیم، به عنوان مثال در حوزه بهداشت نیاز کمی به ماسک n۹۵ داریم و همه به آن نیاز ندارند.

وی، اظهار کرد: لوازم حفاظتی برای کار بهداشتی و درمان بر اساس نوع فعالیتشان طبق پروتکل متفاوت بوده و به اندازه نیاز در اختیار آنان قرار داده می شود، خوشبختانه هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

درستی در ادامه اظهار کرد: شهروندان در صورت مشکوک بودن به ابتلا به کرونا، بهتر است به مرکز سلامت یا خانه بهداشت مراجعه کنند و یا با شماره تماس ۱۹۰ تماس بگیرند تا همکارانمان آن‌ها را راهنمایی کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.