11

طی ۲ سال اخیر فساد سازمان‌ یافته‌ای در آذربایجان‌شرقی وجود نداشته است

  • کد خبر : 3142
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
طی ۲ سال اخیر فساد سازمان‌ یافته‌ای در آذربایجان‌شرقی وجود نداشته است

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی، با تشریح عملکرد مدیریت فعلی استان در مبارزه با فساد، اظهار کرد: شاید پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی مطرح می‌شود یکی از شاخص‌های ارزیابی سلامت اداری باشد. وی افزود: البته ممکن است فردی تخطی کرده باشد، اما طی دوسال گذشته، فساد سازمان یافته‌ای در […]

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی، با تشریح عملکرد مدیریت فعلی استان در مبارزه با فساد، اظهار کرد: شاید پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی مطرح می‌شود یکی از شاخص‌های ارزیابی سلامت اداری باشد.

وی افزود: البته ممکن است فردی تخطی کرده باشد، اما طی دوسال گذشته، فساد سازمان یافته‌ای در بخش دولتی و خصوصی استان وجود نداشته‌ است، چراکه دستگاه‌های نظارتی را به عنوان رقیب بخش‌های اجرایی ندیده‌، بلکه به عنوان چشم و گوش دستگاه‌های مجری مورد توجه قرار داده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، صداقت در گفتار، رفتار و عمل است، افزود: سعی کرده‌ایم از افراد پاکدست استفاده کنیم و تا امروز کسی پیدا نشده که پشت سر مدیرانمان ادعای سوءاستفاده گری یا آلوده در فساد بودن و… را داشته باشد.

وی تاکید کرد: تصور می‌کنم در حال حاضر روند کلی خوب است، مگر این‌که عکس آن ثابت شده و شرایط متفاوت شود، اما هر زمان هم موردی بوده به شکل جدی برخورد کرده‌ایم و مبارزه با فساد و سوءاستفاده را به عنوان جدی‌ترین ساز و کار در پیشبرد امور می‌دانیم.

وی با بیان این‌که از ناحیه خود به طور ۱۰۰ درصدی اطمینان می‌دهم که اگر گزارش‌هایی در مورد فساد و سوءاستفاده شود، کوچک‌ترین ملاحظه‌ای نداشته و نخواهم داشت، افزود: سعی کرده‌ایم این تفکر را در سازمان اداری خود نیز منتقل کنیم.

▪️بستر همکاری با دانشگاه فراهم شده است

پورمحمدی در بخش دیگر سخنانش به میزان استفاده از نظرات دانشگاهی در مدیریت فعلی استانداری اشاره کرد و گفت: این‌که بگوییم ارتباط کامل برقرار شده، صحیح نیست اما بستر همکاری با دانشگاه فراهم شده است.

وی ادامه داد: گاه در مورد ارتباط دانشگاه و جامعه چنین تصور می‌شود که باید فردی از دانشگاه مسئول یا جزو هیات مدیره شود تا این ارتباط تحقق یابد، در حالی که این موضوع فقط یکی از ساز و کارها بوده و اصل ماجرا این است‌ که دو کانون “تولید فکر و عمل” را به یکدیگر را وصل کنیم، نه ادغام.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در این راستا کارهای بزرگی انجام شده و اکنون، مطالعات مربوط به توسعه روستایی و مطالعات مربوط به مسایل زیست محیطی استان در دست دانشگاه‌هاست؛ همچنین مباحث توسعه یافتگی مثل سند تدبیر توسعه و سند آمایش نیز توسط دانشگاه‌ها تهیه شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که مدیریت جامعه از طریق دانشگاه یعنی این‌که استراتژی توسط دانشگاه ترسیم شده و به دست مدیریت اجرایی داده شود، گفت: الان به این سمت و سو می‌رویم و البته با وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید گام‌های بیشتری در این رابطه برداشته شود.


http://tabrizeman.ir/?p=111742

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.