10

عناوین هفته پیشگیری از مسمومیت ها اعلام شد

  • کد خبر : 6966
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
عناوین هفته پیشگیری از مسمومیت ها اعلام شد

پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها، با ‏شعار «پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا»، «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم»، اول تا هفتم آبان ۹۹ برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها مانند هر سال با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها برگزار می شود.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف راهکارهایی مانند تمرکز بر آموزش نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان، پیشگیری از مسمومیت ناشی از ‏داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، سوء مصرف مواد، مسمومیت با فلزات سنگین، گیاهان و قارچ های سمی و گزیدگی ها، ‏پیشگیری از مسمومیت با گازها و منوکسید کربن و ارتقاء دانش جامعه درخصوص خطرات ناشی از مسمومیت ها و نحوه برخورد با این ‏رخداد اتخاذ می شود.

شانه ساز اظهار داشت: هفته پیشگیری از مسمومیت های امسال با شعار «پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا»، «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم»، یکم تا هفتم آبان ۹۹ برگزار می شود و هر روز هفته به آموزش نحوه پیشگیری از یک نوع مسمومیت اختصاص یافته است و آموزش های عمومی و تخصصی در مورد همان موضوع ارائه خواهد شد.

عناوین روزهای هفته پیشگیری از مسمومیت ها

پنجشنبه اول آبان ۹۹: روز پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی داروها ‏

جمعه ۲ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ها در کودکان

شنبه ۳ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوکسید کربن ‏

یکشنبه  ۴ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی، قارچ ها و گیاهان سمی‏

دوشنبه ۵ آبان ۹۹: روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی، مواد شیمیایی (شامل:‏ اسید، قلیا و شوینده های خانگی، فرآورده های نفتی، فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و باتری مینیاتوری)

سه شنبه ۶ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی جانوران سمی

چهارشنبه ۷ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، مواد محرک و الکل

پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها به سرپرستی سازمان غذا و دارو و با همکاری معاونت ها و ادارات وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سازمان پزشکی قانونی کشور، انجمن های علمی پزشکی، سازمان آتش نشانی، اداره آموزش و پرورش و ‏بسیاری از ادارات و سازمان های مرتبط با موضوع برگزار می شود.

۵۰۵۳۲۳۵

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.