7

فهرست هتل‌ها به قرارگاه پشتیبانی شهید سلیمانی اعلام شد

  • کد خبر : 9503
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
فهرست هتل‌ها به قرارگاه پشتیبانی شهید سلیمانی اعلام شد

رئیس سازمان اورژانس کشور، گفت: فهرستی از هتل ها از طرف جامعه هتلداران ایران به قرارگاه پشتیبانی شهید قاسم سلیمانی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، که مسئولیت قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (طرح شهید قاسم سلیمانی) را به عهده دارد، از تهیه فهرستی از هتل‌ها و مهمانسراها برای قرنطینه بیماران کرونا خبر داد و افزود: پس از بازدید نمایندگان وزارت گردشگری و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از محل‌های مورد نظر برای ایجاد نقاهتگاه، فهرستی از هتل‌ها و مهمانسراها که ظرفیت ایجاد محل مناسبی برای قرنطینه دارند، آماده و برای استفاده هموطنان به رؤسای دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرده است که هدف از این طرح بحث قرنطینه، جداسازی مبتلایان است. قرنطینه افراد در محیط‌هایی مانند هتل باعث حفظ کرامت هموطنان خواهد شد و افرادی که دارای توان مالی مناسب نیستند و نمی‌توانند قرنطینه را رعایت کنند، این طرح کمک کننده خواهد بود.

ایزدی، مدیرکل حوزه ریاست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در نشستی که سه‌شنبه گذشته (چهارم آذرماه) با رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح حاج قاسم سلیمانی (آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا) و دبیر جامعه هتلداران ایران داشت، اعلام کرد که هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی برای تبدیل به قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند. این مجموعه با ۵۰ واحد اقامتی که پیش از انقلاب با عنوان مهمانسراهای جهانگردی شناخته می‌شد و نخستین زنجیره هتلی ایران به حساب می‌آمد، اکنون در تملک شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی است که به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی وابسته است. قدمت برخی از این هتل‌هایِ بازسازی شده، به بیش از نیم قرن می‌رسد. مهمانسراهای جهانگردی در برخی شهرها تنها اقامتگاه موجود گردشگری، است.

دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران نیز از ارائه فهرستی از هتل‌های یک تا سه ستاره بخش خصوصی برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونا، به وزارت بهداشت خبر داده است.

کامیار اسکندریون درباره تعداد هتل‌هایی که قرار است نقاهتگاه بیماران کرونا شوند، گفت: این آمار در حال تکمیل است. ما فرصت کمی داشتیم با این وجود، تعدادی از هتل‌ها در همین زمان محدود داوطلب شدند. بنابراین ترجیح دادیم در دو فاز این طرح را پیگیری کنیم، در فاز نخست آن تعدادی که داوطلب شده بودند را به قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی، معرفی کردیم تا وارد جزئیات شویم و فاز بعدی را با داوطلبان احتمالیِ بعدی پیگیری خواهیم کرد.

او درباره پراکندگی جغرافیایی هتل‌های داوطلب تبدیل به نقاهتگاه کرونا، اظهار کرد: در برخی استان‌ها سه تا چهار واحد اعلام آمادگی کرده‌اند، در حالی که از برخی استان‌ها هنوز هیچ واحد اقامتی برای تبدیل به نقاهتگاه اعلام آمادگی نکرده است.
وی درباره این‌که چه گروهی از هتل‌ها قرار است به نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا تبدیل شود و آیا در جریان این طرح از هتل‌های چهار و پنج ستاره بخش خصوصی استفاده خواهد شد، گفت: درجه‌ای که روی آن صحبت شده هتل‌های یک تا سه ستاره است اما اگر نیاز باشد، از هتل‌های چهار و پنج ستاره در صورت داوطلب شدن، استفاده خواهد شد. در حال حاضر گروه مهمانسراهای ایرانگردی و جهانگردی به این طرح پیوسته است اما مساله این است که برخی از آن‌ها ظرفیت محدودی برای اقامت دارند و در محدوده شهری قرار ندارند. استاندارد این اقامتگاه‌ها را برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران را باید قرارگاه پشتیبانی شهید قاسم سلیمانی تأیید کند.

۵۰۸۱۸۷۱

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.