8
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت کلانشهر تبریز:

مافیای حاکم بر صنف کابینت‌سازان، ویروسی به مراتب خطرناکتر از کروناست!

  • کد خبر : 7661
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۳۶
مافیای حاکم بر صنف کابینت‌سازان، ویروسی به مراتب خطرناکتر از کروناست!
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت کلانشهر تبریز گفت: هرچند نمی‌توان منکر اثرات منفی کرونا بر فعالیت صنف تولیدکنندگان و فروشندکان کابینت شد، اما به جرات می‌توان مدعی شد اثراث منفی مافیای حاکم بر صنف کابینت‌سازان، به مراتب بیشتر از کروناست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، فتاح باقری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گروهی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت کلانشهر تبریز، با مشارکت ۱۳۰ نفر از اعضای اتحادیه مصنوعات فلزی و ۲۲۰ عضو اتحادیه درودگران تشکیل و خردادماه سال ۱۳۹۸ آغاز بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: تعداد اعضای اتحادیه هم اکنون حدود یکهزار نفر است که ۷۰۰ نفرشان دارای پروانه فعالیت بوده و مابقی در مرحله اخذ پروانه هستند. و پیش‌بینی می‌شود در ۵ سال آینده، تعداد افراد فاقد پروانه در سطح کلانشهر تبریز به حداقل برسد.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت کلانشهر تبریز، یکی از اقدامات مهم اتحادیه در نخستین سال فعالیت خود را رسیدگی به شکایات صنفی برشمرد و افزود: در ۱۰ ماه نخست فعالیت اتحادیه در سال۹۸، ۲۵۱ پرونده شکایت تشکیل شده که ۲۰۸ مورد آنها مربوط به افراد فاقد پروانه بوده و در مجموع ۱۹ پرونده به تعزیرات ارسال شده است.
وی، ساماندهی مشکلات صنفی اعضا را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز اعلام کرد و گفت: قبلا دو اتحادیه غیرتخصصی به امورات این صنف رسیدگی می‌کرد که این امر باعث از بین رفتن سرمایه‌های جامعه و بروز مشکلات عدیده برای کابینت‌سازان و شهروندان می‌شد.
باقری از مافیای حاکم بر مواد اولیه صنف کابینت‌سازان به عنوان معضلی بدتر از کرونا نام برد و خاطرنشان کرد: این مافیا با ممانعت از واردات مواد اولیه، قیمت این مواد را بصورت غیرمتعارف بالا برده و اثرات منفی به مراتب بیشتر از کرونا بر این صنف می‌گذارد.
وی ادامه داد: ما مخالف حمایت از تولید داخل نیستیم، بلکه سخن ما این است که یک عده محدود با سوءاستفاده از فرمان مقام معظم رهبری، انحصاری برای خود ایجاد کرده‌اند و برای تامین منافع خود به قشر عظیمی از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آسیب می‌زنند که این نوعی رانت است.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت کلانشهر تبریز، ثبات قیمت در بازار کابینت را منوط به شکست زنجیره انحصارها دانست و تصریح کرد: اگر امروز ام دی اف با ارز آزاد وارد کشور شود، قیمت آن برای مصرف‌کننده حدود ۴۰ درصد پایین‌تر از بازار فعلی ایران تمام شده باعث پایین آمدن قیمت تمام شده کابینت خواهد شد.
وی از مسئولان و رسانه‌ها خواست با انعکاس عملکرد اتحادیه، مردم را نسبت به استفاده از کابینت‌سازان دارای پروانه ترغیب نمایند تا مجاری آسیب‌های وارده از سوی سودجویان به شهروندان گرفته شود.
باقری در خاتمه سخنانش، مصرف سالانه کابینت در کلانشهر تبریز را حدود ۱۰۰ هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: البته به جهت رکود حاکم بر بازار ساخت و ساز و نیز شیوع کرونا این میزان هم اکنون حدود ۶۰ درصد مصرف معمولی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.