18
تجمع هنرمندان تئاتر در تالار تربیت ختم به خیر شد؛

محمدپور: از امروز مسئولیت پروژه را برعهده می‌گیرم

  • کد خبر : 768
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۳۱
محمدپور: از امروز مسئولیت پروژه را برعهده می‌گیرم
جمعی از هنرمندان حوزه تئاتر تبریز در اعتراض به آنچه که از آن به عنوان تغییر شکل سالن قدیمی تئاتر شهر یاد می کنند در این مجموعه گردهم آمده و تجمع کردند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یعقوب صدیق جمالی – کارگردان پیشکسوت تئاتر آذربایجان – به نمایندگی از طیف هنرمندان تبریز با اشاره به مباحث استحکام بنا و سبک سازی سالن به تغییر شکل جایگاه تماشاگران به نسبت صحنه اعتراض کرد.

وی گفت: دو ساختار پلاتو و صحنه قاب عکسی برای مجموعه های هنری وجود دارد که در شهر ما اینگونه نیست، به طوری که برای سالن اقبال آذر این نقد وجود دارد که پنج ردیف آخر دارای مشکل صوتی است زیرا سقف بالکن آنجا ارتفاع کمتری دارد.

صدیق جمالی افزود: سالن قدیمی تربیت واقع در تئاتر شهر تبریز نیز سابقه زیادی دارد و پس از چهل سال قدمت میزبان حدود ۲۰ جشنواره استانی و ده جشنواره سراسری بوده است لذا این سوال مطرح است که چرا در این مدت کسی مشکل “دید” نداشت؟!

او اضافه کرد: نمی دانم چرا اکنون می خواهیم قالب سالن را تغییر دهیم ضمن اینکه ظرفیت ۲۲۰ نفری سالن را کاهش هم داده ایم لذا از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درخواست داریم سالن به حالت خاطره انگیز قبلی خود باز گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با با حضور در این تجمع گفت: با تغییر شکل سالن قصد داشتیم احتمال خسارت برای هنرمندان به حداقل برسد.

محمد محمدپور افزود: با مشکلات فراوان توانستیم گشایش اعتبار نماییم لذا برای ما، سلامت عوامل اجرایی و هنری با حجم سنگین بر این سازه قدیمی بسیار مهم بود به طوری که حتی حرکت خودروها در خیابان و هیجانات تماشاگران در سالن ارتعاشاتی را به همراه داشت و طبیعی نبود!

وی اضافه کرد: لذا باید امر مقاوم سازی انجام می‌گرفت اگر منابع هم اختصاص نمی‌یافت چندین سال طول می‌کشد تا مرحله مقاوم‌سازی به اتمام برسد بنابراین با مقاوم سازی و اتصالات موجود صد سال به عمر آن افزوده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: بالغ بر ۱۰ تن نخاله برداری انجام گرفته و در کل، عمده آسیب های بنا شناسایی شده اند لذا در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی که انجام کارها بیشتر با اوراق انجام می گیرد باید قدر مقاوم سازی این بنا را بدانیم که به دشواری صورت گرفت.

محمدپور در بخش دیگری از اظهارات خود با ذکر این نکته که باید نحوه مذاکره با یکدیگر را بیاموزیم تاکید کرد: اگر مقوله احترام در مذاکرات فی مابین نباشد نمی توان نتیجه معقولی گرفت به طوری که اگر جای خدمت و خیانت اشتباه گرفته شود خدمت، خیانت تلقی خواهد شد.

محمدپور با اشاره به اینکه از امروز مسئولیت پروژه را بر عهده می‌گیرم اظهار کرد: زیرا بایددکاری کرد که مردم برای تماشای تئاتر رغبت نشان دهند، البته این سازه ۳.۵ تنی در مقابل ۱۰ تن حجم خارج شده از بنا برقرار شده است اما این پروژه از امروز متوقف می شود تا با دوستان هنرمند خارج از جو هیجانی تصمیم گیری شده و در راستای جلب رضایت این عزیزان گام برداشته شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.