8

مشارکت بالای استارتاپ‌ها در اولین نمایشگاه مجازی کشور در حوزه فناوری

  • کد خبر : 4520
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

رییس پارک فناوری پردیس با بیان این‌که بیش از ۲۰ هزار نفر در رویدادهای نوآوری حضور دارند، گفت: اینوتکس یکی از عناصر فعال اکوسیستم نوآوری است و نهمین دوره آن به عنوان اولین نمایشگاه مجازی کشور از امروز آغاز به کرد، درحالی که صدها استارتاپ در آن مشارکت دارند.

نمایشگاه مجازی فناوریرییس پارک فناوری پردیس با بیان این‌که بیش از ۲۰ هزار نفر در رویدادهای نوآوری حضور دارند، گفت: اینوتکس یکی از عناصر فعال اکوسیستم نوآوری است و نهمین دوره آن به عنوان اولین نمایشگاه مجازی کشور از امروز آغاز به کرد، درحالی که صدها استارتاپ در آن مشارکت دارند.

به گزارش ایسنا،مهدی صفاری نیا امروز در افتتاحیه نهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس۲۰۲۰ که به صورت مجازی در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، با بیان اینکه از ۹ سال پیش که در زمینه برگزاری نمایشگاه اینوتکس آغاز به فعالیت کردیم، امروز این نمایشگاه به بلوع خود رسیده است، افزود: اینوتکس از همان ابتدا فرزند زمان خودش بود؛ آن زمان که کشور نیاز به انتقال تکنولوژی داشت اینوتکس هم با محوریت انتقال تکنولوژی و رفع نیاز کشور شروع به کار کرد، ولی بعد از آن نیز موضوع صادرات مطرح شد که اینوتکس با محوریت صادرات و همکاری‌های فناورانه بین کشورها برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه اینوتکس در زمینه صادرات و همکاری‌های بین المللی محصولات شرکت‌های دانش بنیان نقش آفرینی کرده است، اظهار کرد: از سال ۹۳ اینوتکس با موضوع پیشرفت‌های کشور و ایجاد اکوسیستم فناوری و نوآوری برگزار شد و از همان زمان موضوع شتابدهنده های نوآوری، استارتاپ‌ها، صندوق‌های نوآوری و خطر پذیر مطرح شد که این فرهنگ سازی در اینوتکس نیز به وجود آمد.

صفاری نیا، با بیان اینکه از همان زمان صدها و هزاران تیم به فعالیت‌های نوآورانه در دانشگاه‌ها وارد شدند، ادامه داد: دغدغه فعالیت استارتاپی که محرک اکوسیستم نوآوری هستند، آغاز شد و عملا  با رویدادهای نوآورانه‌ای که توسط پارک فناوری پردیس برگزار شد، بر اساس آخرین آمار بیش از ۲۰ هزار نفر در بیش از ۶۰ شهر کشور شرکت داشتند که این نشان می‌دهد عملا جریان نیروی انسانی وارد اکوسیستم نوآوری شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه از همان ابتدا دانشگاه‌ها در کنار پارک‌ها و مراکز رشد فعالیت خود در زمینه نوآوری را آغاز کردند، یادآور شد: امروز با فعال شدن عناصر کلیدی نوآوری در کشور شاهد هستیم که اینوتکس توانسته محفلی برای جمع شدن بازیگران اکوسیستم نوآوری در راستای هم افزایی و پیشرفت کشور باشد.

صفاری نیا با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان بدون شبکه سازی و عناصر اکوسیستم نوآوری نمی‌توانند نقشی ایفا کنند و باید در تعامل کامل با نهادهای تامین مالی، بازار و شرکت‌ها باشند، افزود: نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس به این اکوسیستم فناوری ونوآوری توجه ویژه‌ای کرده تا جریان هم افزایی در اکوسیستم نوآوری اتفاق بیفتد. اینوتکس یکی از عناصر فعال اکوسیستم نوآوری است که امسال به عنوان اولین نمایشگاه مجازی برگزار می‌شود و با این وجود صدها استارتاپ در آن مشارکت دارند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هزاران نفر این نمایشگاه را دنبال می‌کنند، خاطر کرد: این نشان می‌دهد که اینوتکس به عنوان یکی از اجزای اکوسیستم نوآوری نقش‌افرینی کرده است.

به گفته رئیس نمایشگاه اینوتکس، نمایشگاه امسال جریان زیست بوم را دنبال می‌کند، درحالی که مشارکت عناصر اکوسیستم نوآوری در این نمایشگاه آنلاین بیش از سال‌های گذشته است.

به گزارش ایسنا، نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ از امروز تا شنبه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.