10
با حضور معاون علمی ‌و فناوری رئیس جمهور؛

مطالعات فنی و اقتصادی سایبرپارک تبریز آغاز شد

  • کد خبر : 3661
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۳۷
مطالعات فنی و اقتصادی سایبرپارک تبریز آغاز شد
با حضور معاون علمی ‌و فناوری رئیس جمهور مطالعات فنی و اقتصادی سایبرپارک تبریز آغاز شد .

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در ادامه سفر یک روزه خود به تبریز از محصولات شرکت های دانش بنیان و فناوری مرکز رشد و فناوری دانشگاه صنعتی سهند بازدید کرد.
 
جمعاً ۴۰ شرکت در این مرکز فعالیت می‌کنند که تعدادی دانش بنیان بوده و ما بقی هم واحدهای فناوری هستند که در قالب شرکت وارد مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند شده اند. از این ۴۰ شرکت، پنج شرکت خدماتی و بقیه تولید محصول هستند و ۵۰ درصد شرکت‌ها مربوط به خود دانشگاه و ۵۰ درصد نیز از خارج دانشگاه به این مرکز آمده است.
 
از محصولات این نمایشگاه می‌توان به سیستم تهویه هوای بیمارستان، کیت‌های تشخیص سریع پوکی استخوان و کوره القایی اشاره کرد،  همه این محصولات تجاری سازی شده اند و همه محصولاتی که در این نمایشگاه نمایش داده می شود، برندهای تجاری هستند.
 
براساس این گزارش، در این بازدید با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، آیین آغاز مطالعات فنی و اقتصادی سایبر پارک تبریز  برگزار شد که طبق گفته مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی سهند، این مجموعه اولین سایبر پارک ایران است که با مشارکت بخش خصوصی قرار است در تبریز افتتاح شود و در زمینه توسعه دانش و تجاری‌سازی دانش در حوزه های آی تی و آی سی تی فعالیت خواهد کرد.
 
ابراهیمی، مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی سهند در رابطه با میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده نیز گفت: حدود هشت هزار میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده ‌است و هدف از ایجاد سایبر پارک، ایجاد نوعی تکنوسیتی است و می‌خواهیم به نوعی پارک را تعریف کنیم و ما می‌خواهیم مجموعه شرکت‌ها و خروجی های دانشگاه‌ و تیم‌های نوآوری‌مان را تجاری‌سازی کنیم و خدمات ضروری برای صادرات به خارج از کشور را از طریق دو دفتر خارجی در زوریخ و تورنتو انجام خواهیم داد تا توسعه بین‌المللی طرح ها دچار مشکل نشود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.