11
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز:

نخاله‌های ساختمانی ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی تبریز پاکسازی می‌شود

  • کد خبر : 815
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
نخاله‌های ساختمانی ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی تبریز پاکسازی می‌شود
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با پاکسازی نخاله‌های ساختمانی از اطراف استادیوم ‌یادگار امام و ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی مشکل ریزگردها در اطراف استادیوم‌ حل و از انباشت گل و لای در مواقع بارندگی در آخر خیابان‌طالقانی حل می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محرم محمدزاده با اشاره به مشکلات به وجود آمده در آخر خیابان طالقانی در مواقع بارندگی و سیل گفت: در مواقع بارش، در این مسیر شاهد حجم‌ بالای انباشت گل‌ و لای  هستیم که با همکاری معاونت خدمات شهری و همچنین سازمان پسماند شهرداری تبریز مشکل این محل را که انباشت نخاله‌های ساختمانی در مسیر ۱۴ کیلومتری کارخانه آسفالت شهرداری به سمت تبریز بود، پیدا کردیم.

وی با بیان این‌که‌ نخاله‌های انباشت شده در این مسیر محل آبروها را مسدود کرده است، گفت: وجود این نخاله‌ها موجب شست‌وشوی خاک و ایجاد لجن و گل و لای در ورودی شهرک طالقانی می‌شد که مقرر شد این نخاله‌ها در عرض دو هفته آینده جمع‌آوری شده و زهکشی نیز انجام شود تا مشکل چندین ساله شهروندان عزیز در این محله حل شود.

وی با بیان این‌که آب‌های سطحی این مسیر نیز جمع آوری می‌شود، گفت: امسال که سال فضای سبز در تبریز نام گذاری شده، در کناره این مسیر نیز درختکاری انجام خواهد شد تا جلوه‌ بصری مسیر عوض شود.

محمدزاده با اشاره به قرارگیری این محل در کنار استادیوم یادگار امام(ره)، گفت: انباشت نخاله‌ها در این مسیر نه ‌تنها موجب به هم خوردن جلوه‌های بصری اطراف استادیوم یادگار امام می‌شود، بلکه احتمال ایجاد بیماری‌های تنفسی برای تماشاگران توسط ریزگردهای آن نیز وجود دارد، اما با پیگیری‌های انجام شده، این مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره به وزش باد از این مسیر و ایجاد ریزگردها، گفت: با وزش باد ریزگردهای آلوده از این محل به سمت تبریز روانه می‌شد که به زودی شاهد حل این معضل‌ خواهیم بود، چرا که سلامتی شهروندان اولویت اصلی شورای شهر و شهرداری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز نیز در این بازدید، گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز تا یک ماه آینده نسبت به جمع‌آوری نخاله‌ها و همچنین زه‌کشی و کانال کشی این مسیر اقدام خواهد شد.

علیرضا اصغری با اشاره به این‌که پس از ساماندهی مسیر کیوسک نگهبانی در ورودی آن مستقر خواهد شد تا از ورود نخاله به این محل جلوگیری کند، گفت: با تنظیم نامه‌ای به کارگروه‌ پسماند استان خواستار تعیین تکلیف معادن شن و ماسه غیر فعال در این مسیر شدیم تا نخاله‌گاه‌های این‌مسیر احیا شود.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز نیز در این بازدید با اشاره به این‌که با هماهنگی‌های انجام شده از طریق بنیاد مسکن و کارگروه‌ مدیریت‌ پسماند استان باید نخاله‌گاه‌های سطح شهر در اختیار شهرداری تبریز باشد، گفت: یکی از نخاله گاه‌های شمال شرق تبریز با شکایت شاکی خصوصی بسته شده است که باید تعیین تکلیف شود یا برای آن جانشین انتخاب شود.

محمدرضا قربانیان با اشاره به پاکسازی مسیر مذکور نیز گفت: در اولین فرصت نسبت به پاکسازی این‌مسیر با همکاری شهرداری منطقه ۳ اقدام‌خواهد شد تا مشکلات موجود نیز رفع شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.