8
مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکزبهداشت آذربایجان شرقی:

هر فردی با علایم سرماخوردگی، خودش را قرنطینه کند

  • کد خبر : 6153
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۱۱
هر فردی با علایم سرماخوردگی، خودش را قرنطینه کند
مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا، در شرایط کنونی هر فردی با علایم سرماخوردگی، باید خودش را قرنطینه و در خانه استراحت کرده و مایعات گرم مصرف کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، سیمین خیاط‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: تب در بیماری آنفلوانزا و کرونا همیشه وجود دارد، اما در سرماخوردگی ساده، تب یا خیلی بالا نیست، یا اصلا وجود نخواهد داشت؛ دردهای کمر و دردهای عضلانی نیز در آنفلوانزا شدیدتر بوده، اما در سرماخوردگی ساده کم‌‎تر است.
 
وی ادامه داد: علامتی مانند آبریزش بینی هم در سرماخوردگی ساده، بیشتر دیده می‎شود؛ هر زمانی که بیمار متوجه شد بیماری شروع ناگهانی داشته و یا با تب و یا دردهای عضلانی شدید همراه است، حتما به مراکز بهداشت مراجعه کنند.
 
خیاط‌زاده تاکید کرد: بیماران در صورت نیاز و صلاحدید از طریق مرکز بهداشت به اورژانس بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند؛ بیمار باید در ابتدا توسط مرکز بهداشت ویزیت شود.
 
وی در خاتمه گفت: با شروع فصل سرما،علاوه بر آنفلوانزا سایر ویروس‌هایی هم که منجر به سرما خوردگی‌می‎شوند، شروع به فعالیت خواهند کرد، از این رو تشخیص این بیماری‌ها با علایم ظاهری، مشکل است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.