9
رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد؛

ورود همه‌جانبه دادگستری آذربایجان‌شرقی برای پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی

  • کد خبر : 1009
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
ورود همه‌جانبه دادگستری آذربایجان‌شرقی برای پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بر ورود همه‌جانبه برای پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: دادگستری استان تمام ظرفیت خود را در راستای صیانت از میراث فرهنگی استان به کار خواهد گرفت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، موسی خلیل‌الهی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با وی، اظهار کرد: با توجه به گستردگی این حوزه با تمام ظرفیت دادگستری پای کار خواهیم بود تا جرائم علیه میراث فرهنگی را به حداقل رسانده و مواریث تاریخی خود را از هرگونه گزند و آسیب در امان نگاه داریم.

وی افزود: برای صیانت از محوطه‌های تاریخی استان از دخل و تصرفات و حفاری‌های غیر مجاز، دستورات ویژه برای دادگستری‌ها و نیروی انتظامی شهرستان ها صادر خواهیم کرد تا برخورد بازدارنده با عوامل دست‌اندازی به این مواریث صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت عظیم استان در مواریث تاریخی کشور، گفت: سیاست‌ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر تقویت هم افزایی دستگاه‌ها، نهادها و تشکل های مردم نهاد در راستای حفاظت از میراث فرهنگی بوده و با توجه به گستردگی حوزه فعالیت، برای تحقق آن به حمایت دادگستری استان نیاز داریم.

احمد حمزه زاده گفت: به دلیل تعدد محوطه‌های تاریخی در استان با کمبود نیروی انسانی و امکانات برای صیانت از آن‌ها مواجه هستیم و همکاری دادگستری استان بی‌تردید در این زمینه راه‌گشا خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با حضور در شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان از ریاست و مستشاران این شعبه به نیابت از تمامی این عزیزان که حافظان میراث فرهنگی هستند تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.