3

وضعیت فوق قرمز کرونا در ۴۳ شهرستان

  • کد خبر : 7437
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
وضعیت فوق قرمز کرونا در ۴۳ شهرستان

سخنگوی وزارت بهداشت، از اعلام وضعیت فوق قرمز کرونا در ۴۳ شهرستان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، در گفتگو با برنامه «در انتهای الوند»، درباره وضعیت کرونا در استان‌های کشور، گفت: ۱۷۵ شهرستان در وضعیت قرمز  قرار دارند، ولی ۴۳ شهرستان را فوق قرمز و بحرانی اعلام کردیم که تعداد بستری شدگان و وضعیت شیوع در آنها با شاخص هایی که محاسبه می شود، بسیار بیشتر است.

وی افزود: در استان‌هایی که پتانسیل این را دارند کانون انفجاری باشند، مانند تهران، دماوند و ورامین مانند اسفند ۹۸ باید محدودیت بیشتری لحاظ شود و اگر از طرف هموطنان همکاری نشود ممکن است شهرستان‌های بیشتری دچار این وضعیت خطرناک شوند. البته اعمال محدودیت‌های جدی قطعا کسب و کار و زندگی روزمره مردم را دچار اختلال خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره موج جدید بیماری، گفت: با شیوع مجدد بیماری یک شوک دوباره به مسئولان و مردم وارد شده و تصمیم‌گیری‌هایی انجام گرفته که مسئولان را ملزم به نظارت جدی‌تر و برخورد بیشتری می‌کند.

وی ادامه داد: از مردم به طور جدی می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اصناف نیز فاصله ‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، کارتخوان و مواد ضد عفونی را فراموش نکنند.

لاری افزود: در حال حاضر تمامی اصناف باید دارای QR کد شناسایی باشند که مردم بتواند پس از خروج این کد را اسکن کرده و به سوالاتی مانند میزان و کیفیت رعایت پروتکل‌ها پاسخ دهند که در صورت عدم رعایت از طرف آنها مردم بتوانند اعلام کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: به دلیل محدودیت هایی که در شهرهای قرمز و یا بحرانی ایجاد شده، کمیته مرکزی نظارت بر آنها تشکیل شده که متشکل از تمام اصناف است و امنیت نظامی و اجتماعی را رعایت می‌کند اما لازم است خود مردم هم این مسئله را جدی بگیرند. در حال حاضر در تهران ۵۰ درصد دور کار هستند و اگر مسئله بیماری بحرانی‌تر شود ممکن است تصمیم جدی‌تری بگیریم.

برنامه در انتهای الوند از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

۵۰۵۶۶۱۱

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.