7
استاندار اردبیل:

پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن اردبیل به ۸۴درصد رسید

  • کد خبر : 981
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن اردبیل به ۸۴درصد رسید
استاندار اردبیل گفت: طبق جدول زمان‌بندی و اعلام گزارش پیمانکاران، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه بزرگ راه‌آهن اردبیل _ میانه به ۸۴درصد رسیده است .

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در نشست با پیمانکاران پروژه راه آهن میانه _اردبیل با بیان اینکه در سفر زمستان رییس جمهوری به استان اردبیل اعتبار ویژه در نظر گرفته شده، گفت: برای سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اختصاص یافته و این اعتبار با پیگیری‌های انجام شده و در صورت فعال بودن کارگاه‌ها طبق برنامه‌ریزی وصول می شود.

وی بیان کرد:  ۱۵۰۰میلیارد تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن نزدیک ۱۶۰۰میلیارد تومان اعتبار لازم است و بیشتر اعتبارات لازم در نیمه اول سال پرداخت می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بانک ملی هم به تعهد خود به خوبی عمل کرده است، اظهار کرد:۷۰میلیارد تومان از تعهدات این بانک پرداخت شده و ۱۰۰میلیارد تومان نیز در هفته آینده تزریق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت است، افزود:با توجه به پیشرفت زیرساختی که انجام شده و اهتمام جدی همه دست‌اندرکاران در سایه تلاش پیمانکاران پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته او ، در حال حاضر کل پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

بهنامجو تشریح کرد: حدود۱۰۰ کیلومتر این پروژه از سمت اردبیل قابل ریل‌گذاری بوده و از سمت میانه نیز ریل گذاری چهار  ماه آینده آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: علیرغم شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای تولیدی و کارگاه های عمرانی این پروژه با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده  و نیت همه پایان پروژه طبق جدول زمان بندی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مسیر عملیات خاکی مشکل زیادی وجود ندارد و تاکنون ۷۵درصد خاک‌ریزی و ۹۴درصد خاکبرداری انجام شده که پیشرفت فیزیکی پل‌ها۶۳درصد و تونل ها۸۰ درصد اعلام شده است‌.

بهنامجو با بیان اینکه ۹۲درصد خاکبرداری تونل‌ها انجام شده، افزود:مسیر راه آهن اردبیل_ میانه یک محور سخت بوده و مشکلات کرونا و بارندگی کمی پیشرفت کار را کند کرده است.

وی با اشاره به اینکه به تعداد ماشین آلات و پرسنل در کارگاه ها افزوده شده، گفت: خوشبختانه پیمانکاران بر تعهد خود پای‌بند بوده و قول داده‌اند در اسرع وقت قطعه های مورد تعهد خود را تکمیل کنند.

استاندار اردبیل افزود: در صورت پیوستگی مسیر به راه آهن میانه ریل‌گذاری بصورت میکانیزه انجام  شده  و سرعت کار افزایش می‌یابد.

بهنامجو  با اشاره به اینکه هر دو هفته یک بار از این پروژه بازدید خواهد کرد، گفت: این پروژه ملی یکی از پروژه‌های اصلی و مطالبه عمومی بوده و باید تلاش همه جهت به نتیجه رسیدن آن مضاعف شود.

 وی از تکمیل و اتمام ایستگاه تشکیلاتی اردبیل خبر داد و افزود: این ایستگاه بزرگترین ایستگاه کشور خواهد بود و با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار تا پایان نیمه اول سال جاری به اتمام  رسیده و برخی از کارهای نازک کاری آن تا پایان سال تکمیل می‌شود.

او گفت: ادامه راه آهن به شهرک صنعتی و کارخانه سیمان به جد پیگیری میشود  و هم اکنون در حال مطالعه و طراحی بوده  و اعتبار این مسیر غیر از اعتبار یاد شده راه آهن اردبیل _ میانه است

استاندار اردبیل ادامه داد: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می‌یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.