8
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

پیش‌بینی کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق خانگی در طرح برق امید/ کشف ۵۲۵۰ دستگاه ماینر در استان/ پرونده ۳۹ خدمت حضوری بسته شد!

  • کد خبر : 8189
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
پیش‌بینی کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق خانگی در طرح برق امید/ کشف ۵۲۵۰ دستگاه ماینر در استان/ پرونده ۳۹ خدمت حضوری بسته شد!
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از برنامه‌ریزی برای کاهش 15 درصدی مصرف برق خانگی در طرح برق امید خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، اکبر فرج نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به اجرای موفق طرح حذف قبوض کاغذی و ارسال ۱۰۰ درصد قبوض برق بصورت پیامک به مشترکان در استان گفت: کاهش مصرف کاغذ، کمک به محیط‌زیست و حذف ترددهای زاید، سه هدف مهم طرح حذف قبوض کاغذی بود که خوشبختانه با اجرای موفقیت‌آمیز طرح، این اهداف محقق شدند.
 
وی با بیان اینکه بخشی از جامعه ما بدمصرف است، اظهار داشت: براساس گزارش سازمان انرژی جهانی، ایران در رسال ۲۰۱۸ حدود ۷۰میلیارد دلار یارانه انرژی داده است و عربستان و چین با ۴۴ و ۴۳ میلیارد دلار یارانه انرژی، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی، یارانه انرژی پرداختی به شهروندان را برابر با ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور دانست و گفت: مصرف انرژی در بخش خانگی کشورمان دو برابر میانگین مصرف جهانی است در حالی که در دین و فرهنگ ‌ما بر مدیریت و تعادل مصرف تاکید شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح «برق امید» در کشور، از اصلاح الگوی مصرف به عنوان شاه کلید این طرح نام برد و خاطرنشان کرد: منابع انرژی کشور ما عمدتا منابع زیرزمینی هستند و منابع زیرزمینی هم محدودند، بنابراین چنانچه صرفه‌جویی نشود نسل‌های آینده با مشکل مواجه خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه هدف طرح برق امید، خانواده‌ها و برق خانگی است، گفت: هم اکنون ۱۵ درصد مشترکان برق خانگی پرمصرف، ۵۳ درصد خوش مصرف و ۲۴ درصد نیز کم‌مصرف هستند و هدف اصلی از اجرای طرح برق امید این است که با کاهش مصرف ۱۰ الی ۱۵ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی، از میزان مشترکان پرمصرف و خوش‌مصرف کاسته شده و بر تعداد مشترکان کم‌مصرف افزوده شود.
 
فرج نیا افزود: براساس طرح برق امید، هر کدام از مشترکان برق خانگی که مصرف برق‌شان در چهار ماه خرداد و تابستان زیر ۱۰۰ کیلووات و در ۸ ماه مابقی سال زیر ۸۰ کیلووات در ماه باشد، معادل برق مصرفی، پاداش خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: در این طرح برای مشترکان پرمصرف، علاوه بر کاهش مصرف، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی‌های بادی و خورشیدی پیش‌بینی شده است و شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی هم آمادگی دارد تا تمام راهکارها و آموزش‌های لازم در خصوص کاهش مصرف برق را به صورت حضوری و غیرحضوری در اختیار مشترکان خانگی قرار دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش به تشریح خدمات غیرحضوری شرکت پرداخت و تصریح کرد: با توجه به ضرورت مقابله با شیوع ویروس کرونا، شرکت حذف مراجعات حضوری مشترکان را در اولویت قرار داده و در این راستا اقدام به توسعه خدمات غیرحضوری نموده است. به طوری که از حدود ۱۰۰ خدمت ارایه شده از سوی این شرکت، ۲۸ خدمت مربوط به بخش مشترکین و ۱۱ خدمت مربوط به بخش‌های بهره‌برداری و شبکه برق هم‌اکنون فقط بصورت غیرحضوری ارایه می‌شود.
وی همچنین به تلاش‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در مقابله با نصب غیرقانونی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت: تاکنون در بیش از ۶۰ مورد، حدود ۵۲۵۰ دستگاه ماینر کشف شده و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و بیشترین میزان کشفیات ماینر هم مربوط به شهرستان مراغه بوده است.
 
وی از کاهش تلفات انرژی از ۱۳٫۹۶ درصد در سال ۹۳ به ۹٫۶ درصد در سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به پایین بودن نرخ برق در ایران، سرمایه‌گذاران رغبت چندانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی برق نشان نمی‌دهند.
فرج نیا در بخش پایانی سخنانش، میزان خاموشی برق استان در سال جاری را ۸ دهم دقیقه به ازای هر مشترک اعلام کرد و اظهار داشت: در تابستان امسال در یک روز خاص ۵۲۰۰ مگاوات و در روز ۴ تیرماه که روز پیک مصرف برق بود، ۴۳۵۰ مگاوات برق با همت مشترکان در کل کشور صرفه‌جویی شد که کسب این موفقیت بدون همکاری و اطلاع‌رسانی شایسته رسانه‌ها، ممکن نبود.
وی میزان صرفه‌جویی مشترکان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در روز پیک مصرف برق امسال را نیز ۱۱۷ مگاوات اعلام کرد و افزود: امسال در کل کشور، یک درصد رشد پیک مصرف برق داشتیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.