3

کارشکنی های دشمنان در مسیر تامین دارو/مشکل انتقال ارز

  • کد خبر : 5990
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۱۲
کارشکنی های دشمنان در مسیر تامین دارو/مشکل انتقال ارز

رئیس سازمان غذا و دارو، تحریم های ظالمانه و کارشکنی های دشمنان را، علت بروز مشکلات در مسیر راه تامین نیازهای دارویی کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شانه ساز، در رابطه با مشکلات موجود برای واردات واکسن آنفلوانزا، گفت: هیچ دارویی به راحتی وارد ایران نشده و واردات دارو و تجهیزات پزشکی در نهایت کارشکنی‌های دشمن انجام می‌شود. در حال حاضر به دلیل شرایط به وجود آمده و افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوانزا، مردم تا حدودی روند سخت واردات دارو را مشاهده کردند، این مسیر ناهموار برای همه داروها و تجهیزات پزشکی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای واردات دارو با مشکلات بسیاری در زمینه تأمین و انتقال ارز رو به رو هستیم چرا که دشمنان با کمپانی‌های معتبر و شرکت‌های دارویی که به ایران دارو بفروشند، به شدت برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه در حال حاضر کمبود عمومی و گسترده دارو وجود ندارد، تصریح کرد: تعداد محدودی از داروهای بیماران خاص با چالش مواجه بوده و خانواده‌های بیماران برای تهیه به موقع آنها با مشکلات عدیده ای رو برو هستند اما ما همواره تلاش می‌کنیم با هر سختی این داروها را وارد کشور کنیم.

شانه ساز با تاکید بر اینکه ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، افزود: هدفمان این است که تا سال آینده واکسن آنفلوانزا را هم در داخل تولید کنیم. هر چند مقرر بود این اتفاق در سال جاری بیافتد که به دلیل تحریم‌ها برخی از مواد اولیه مورد نیاز به موقع به دستمان نرسید و شرکت‌های دانش بنیان نتوانستند دارو را در زمان بندی مقرر به بازار برسانند. از این رو حتماً در سال آینده واکسن ایرانی آنفلوانزا خواهیم داشت تا دیگر بیماران نگران واردات آن نشوند.

۵۰۴۳۱۷۷

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.