7
خبر

کدام خسارت ها تحت پوشش بیمه بدنه هستند؟

  • کد خبر : 3673
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کدام خسارت ها تحت پوشش بیمه بدنه هستند؟
خسارتي كه ناشي از برخورد خودرو به يك جسم ثابت يا متحرك و يا برخورد اجسام ديگر به اتومبیل و يا واژگوني و سقوط آن باشد، شامل پوشش بیمه بدنه می شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از سایت بیمه‌سی، بیمه بدنه خودرو روز به روز ارزش بیشتری برای صاحبان اتومبیل ها پیدا می کند. صد میلیونی شدن خودروهایی که تا یک سال پیش با ارزشی حدود ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می شدند و میلیاردی شدن خودروهای لوکس باعث شده است که هر تصادف جزئی، سرقت قطعات و آسیب های طبیعی، میلیون ها تومان خرج روی دست صاحب خودرو بگذارد. بر همین اساس علاوه بر اینکه باید به بیمه بدنه خودرو نیز همانند بیمه شخص ثالث با دید ضروری نگاه کنیم، دانش بیشتری نسبت به این نوع بیمه و پوشش های آن کسب کنیم.
 
شرکت های بیمه ای بر اساس قانون بیمه، بخشی از خسارات هر خودرو را طبق سقف پوششی بیمه ای که شما انتخاب کرده اید، پرداخت می کنند. اما برخی از خسارات هستند که در پوشش بیمه بدنه خودروها نیستند. ماده ۳ آیین نامه ۵۳ مصوب شورای عالی بیمه، شرایط عمومی بیمه بدنه وسایل نقلیه زمینی، موارد تحت پوشش را به طور کامل مشخص کرده است.
 
برای نمونه، خسارتی که ناشی از برخورد خودرو به یک جسم ثابت یا متحرک و یا برخورد اجسام دیگر به اتومبیل و یا واژگونی و سقوط آن باشد، شامل پوشش بیمه بدنه می شود. این موضوع می تواند در یک تصادف و یا یک حادثه طبیعی مانند ریزش کوه اتفاق افتاده باشد. همچنین چنانچه در حین حرکت، اجزا و یا محمولات خودرو نیز به آن برخورد نماید و موجب بروز خسارت شود، بیمه بدنه آن خسارت را برعهده خواهد گرفت.
 
از جمله خسارات طبیعی می توان به خسارتی که در اثر آتش سوزی، صاعقه و یا انفجار باشد اشاره کرد. در صورت وقوع این حوادث و خسارت به خودرو و یا لوازم یدکی اصلی همراه اتومبیل، می توان از بیمه بدنه برای جبران خسارت استفاده کرد.
 
سرقت نیز از جمله موراد تحت پوشش بیمه بدنه است. در صورتی که خودروی دزدیده شود و یا در اثر عمل دزدی یا شروع به دزدی به وسیله نقلیه و یا وسایل اضافی آن که در بیمه نامه درج شده است، خسارت وارد شود، شما به سادگی می توانید مبالغ خسارت را از شرکت بیمه طرف قرارداد خود دریافت کنید.
 
همچنین خسارات احتمالی انتقال خودرو توسط کشنده ها نیز در این بیمه نامه پیش بینی شده است. خسارتی که در جریان نجات و یا انتقال خودرو خسارت دیده به آن وارد شود نیز باید توسط شرکت بیمه گر پرداخت شود.
 
در این زمینه استثناهایی نیز وجود دارد. برای نمونه خسارت باطری و لاستیک های چرخ خودرو در اثر هر یک از خطرات بیمه شده تا پنجاه درصد قیمت نو قابل پرداخت است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.