10
‌رییس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

۱۱ قلم کالا مشمول ثبت در سامانه جامع انبارهاست

  • کد خبر : 831
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
۱۱ قلم کالا مشمول ثبت در سامانه جامع انبارهاست
‌رییس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت آذربایجان شرقی ‌بر کنترل آمار موجودی انبارها از طریق سامانه جامع انبارها تأکید کرد و گفت: ۱۱ قلم گروه کالایی از جمله برنج، شکر، چای، لاستیک، ذرت دامی، کنجاله، سویا، روغن موتور و لوازم خانگی مشمول ثبت در سامانه جامع انبارهاست .

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حبیب امین زاده در جلسه کارگروه حمایت از تولید استان با اشاره به اهمیت و ضرورت ثبت اطلاعات موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها گفت: در سال جهش تولید، با هدف حمایت از تولید داخل و پیشگیری از قاچاق کالا امور اجرایی و اطلاع رسانی ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها، رصد و پایش کالاها از گمرکات و مبادی ورودی تا سطح عرضه و نصب شناسه کالا با قوت تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره مجدد به ثبت برچسب و شناسنامه دار شدن لوازم خانگی در واحدهای تولیدی استان، افزود : باتوجه به اینکه آذربایجان شرقی قطب تولید کیف و کفش و پوشاک در کشور می باشد، در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی و مبارزه با قاچاق کالا در این حوزه، نصب بارکد و شناسه کالا به دقت دنبال می شود.

وی با اشاره به ثبت کالا در سامانه جامع انبارها به عنوان یکی از اولویت های امسال سازمان صمت استان گفت: با توجه به فعالیت های مستمر معاونت نظارت و بازرسی سازمان در ۶ ماهه دوم سال گذشته در زمینه ثبت انبارها در سامانه جامع، رتبه استان از ۱۷ به دوم ارتقاء یافت و از نظر بهبود رتبه در کشور پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم.

امین زاده تعامل و همکاری دستگاه های مرتبط، اتحادیه ها، اتاق اصناف، خانه صنعت و سازمان های مردم نهاد را در بهبود روند اجرای این امور بسیار ضروری برشمرد و گفت: ادارات صمت شهرستان ها نیز در پیگیری این موضوع فعال شده اند .

وی در ادامه توجه کسب و کارها به فروش الکترونیکی را نگرشی آینده محور برشمرد و افزود: بهترین راهکار کنترل قیمت و کیفیت عرضه محصولات از طریق فروش الکترونیکی می باشد و اتحادیه ها می توانند پیشگام هدایت اعضای خود به این عرصه باشند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز با تشریح بخشی از اقدامات اجرا شده با هدفراجرای ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه گفت: در سال گذشته با توجه به آمار اقدامات نظارتی انجام شده، تعداد پرونده های تشکیل شده نسبت به سال۹۷ از رشد۳۷ درصدی برخوردار بود.

مقصود رضازاده با اشاره به اینکه از دی ماه سال گذشته تاکنون میزان کل انبارهای ثبت شده در این سامانه ٣١هزار و ٢٧٠ واحد بوده است، افزود : صحت سنجی، راستی آزمایی و در نهایت تایید ۱۱ هزار و ٧٠ واحد از تعداد یادشده انجام شده است و حدود ۲۰ هزار واحد نیز در انتظار تایید دراین سامانه هستند که در سه ماهه اول سال جاری نهایی خواهند شد . معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گفت: انبارهای ثبت شده واحدهای عمده فروشی و خرده فروشی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و مراکز نگهداری و سردخانه ها بود .

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.