10

۱۵۹۹ کودک اردبیلی دچار سوءتغذیه هستند

  • کد خبر : 4207
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۴۴
۱۵۹۹ کودک اردبیلی دچار سوءتغذیه هستند

اردبیل ـ مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: طبق معرفی مراکز بهداشت سطح استان اردبیل تعداد ۱۵۹۹ کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امداد است.

حسین دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر از تحت پوشش ۴۱ هزار و ۱۶۲ خانوار در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این تعداد تعداد خانوار ۸۶ هزار و ۱۲۷ نفر را شامل می‌شود که ۱۰ درصد کل خانوار و نیز ۶.۸ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود که پایین‌تر از میانگین کشور است.

وی دلیل پایین بودن آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل را از میانگین کشوری نه بخاطر پیشرفته و توسعه یافتگی بلکه به دلیل فرهنگ کار و تلاش حاکم بر مردم استان اردبیل عنوان کرد و افزود: کمیته امداد استان در ۵ ماه امسال ۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مستمری بین نیازمندان پرداخت کرده که این رقم ماهانه مبلغی حدود ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان به تفکیک جمعیتی خانوار تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: از تعداد ۴۱ هزار و ۱۶۲ خانوار تحت پوشش ۱۶ هزار ۱۳۰ خانوار یک نفره، ۱۳ هزار و ۵۸ خانواده دو نفره و نیز ۱۱ هزار و ۹۷۴ خانواده سه نفر و بیشتر را شامل می‌شود.

مادران باردار دچار سوءتغذیه حمایت می‌شوند

دشتی ۵۲ درصد تحت پوشش کمیته امداد استان را ساکن شهر و ۴۸ درصد ساکن روستاها عنوان کرد و گفت: ۵۱ درصد از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد اردبیل را زنان سرپرست خانوار و ۴۹ درصد سرپرست خانوار مرد تشکیل می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تحت پوشش یک هزار و ۵۹۹ کودک زیر ۶ سال دارای سوءتغذیه خبر داد و افزود: این تعداد کودک از سوی مراکز بهداشت به کمیته امداد معرفی می‌شوند و کمیته امداد به مدت ۶ ماه با توزیع بسته غذایی به ارزش ۱۲۰ هزار تومان طبق دستور پزشک از آنان حمایت می‌کند تا مشکل سوءتغذیه حل شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: پس از این مدت ۶ ماه کودکان مجدد به پزشک معرفی می‌شود اگر مشکل برطرف شد که از حمایت خارج و کودک دیگر جایگزین می‌شود و اگر سوءتغذیه ادامه داشته باشد برای ۶ ماه دیگر نیز تمدید می‌شود که البته همین طرح را برای مادران باردار نیز که دچار سو تغذیه باشند نیز اجرا می‌کنیم و معیار تشخیص فقط مرکز بهداشت است.

دشتی با بیان اینکه در راستای حمایت مددجویان کمیته امداد واجدین شرایط برای برخورداری از صندوق‌های بیمه‌ای همچون صندوق بیمه روستایی و تأمین اجتماعی را در برنامه خود دارد اظهار کرد: در این راستا ۱۲۰۶۸ خانواده از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل و ۱۸۰۱ خانواده نیز که زن سرپرست خانواده و یا بیمه مشاغل هستند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است که حق بیمه را با حمایت این نهاد پرداخت می‌کنند.

اختصاص ۱۴۴ میلیارد تومان برای توانمندسازی مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از اختصاص ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در حوزه اشتغال برای سال جاری خبر داد و افزود: این اعتبار از محل اشتغال روستایی و تبصره ۱۶ و نیز منابع داخلی کمیته امداد استان تأمین و تا کنون ۲۱ میلیارد تومان پرداخت شده و پیش بینی ما جذب کل اعتبار تا پایان امسال است.

دشتی در خصوص حمایت از کارفرمایانی که کارگران خود را از بین مددجویان کمیته امداد انتخاب و بکارگیری کنند نیز گفت: این کارفرمایان باید تعهد اشتغال حداقل ۳ ساله را برای کارگران بدهند و در مقابل ۵۰ میلیون تومان به ازای هر یک نفر وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد با بازپرداخت ۷ ساله دریافت کنند که در حال حاضر ۵۰۰ نفر نیرو از این محل درخواست داریم.

وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس کمیته امداد کشور به استان اردبیل رقم این تسهیلات حمایتی برای هر واحد تولیدی ۲ میلیارد تومان با بکارگیری ۴۰ نفر مصوب شد که انظار داریم با این حمایت‌ها تعدادی از واحدهای تعطیل و یا نیمه تعطیل استان را فعال کنیم و برای تحقق شعار «جهش تولید» سهمی ایفا کنیم.

حمایت از ۱۵ هزار نیازمند به صورت موقت

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به شرایط نامناسب معیشتی و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها گفت: متأسفانه تعداد درخواست کنندگان حمایت از سوی کمیته امداد به خاطر این شرایط افزایش یافته به طوری که برای تحت پوشش قرار گرفتن طبق تبصره ۱۴ و به صورت موقت ۶ ماهه در حال حاضر پشت نوبت داریم.

دشتی ادامه داد: اکثر تحت پوششین طرح را کارگران فصلی با ۶۰ درصد شامل می‌شوند و مابقی نیز مستاجرین هستند که در حال حاضر ۱۵ هزار مددجوی تبصره ۱۴ از شروع طرح که از سال ۹۷ بود تحت پوشش این نهاد است و ۳ بار مدت ۶ ماهه عضویت آنان به خاطر پایداری رکود اقتصادی و شرایط نامناسب معیشتی تمدید شده است که مستمری پرداختی به تحت پوشش موقت یا همان تبصره ۱۴ از محل هدفمندی یارانه‌ها و از طریق دولت پرداخت می‌شود.

وی از خیرین و مردم استان اردبیل برای حمایت از نیازمندان دعوت کرد و گفت: به همین منظور خیرین می‌توانند به صورت غیرحضوری با شماره گیری #۱*۰۴۵*۸۸۷۷* و یا شماره کارت ۲۲۱۴ ۹۹۵۲ ۹۹۱۱ ۶۰۳۷ و نیز با ارسال عدد ۳ به شماره پیام کوتاه ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ در طرح‌های مشارکتی کمیته امداد شرکت کنند.

۵۰۲۶۹۳۶

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.