6

۱۸۳ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز

  • کد خبر : 5534
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
۱۸۳ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام فوت ۱۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گفت: در حال حاضر تعداد ۴۰۹۳ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر چهارشنبه در ارتباط تصویری با شبکه خبر، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شناسایی ۳۵۸۲ بیمار جدید، گفت: آمار مبتلایان به ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

لاری به فوت ۱۸۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد جان‌باختگان تاکنون به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسیده است.

وی در عین حال از بهبودی ۳۸۰ هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۰۹۳ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون چهار میلیون و ۱۴ هزار و ۸۲۱ مورد تست تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

استان‌های در وضعیت قرمز و هشدار

لاری گفت: ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری ادامه داد: ما در سطح کشور حدود هفت هزار و ۵۰۰ مراقبت بهداشت محیط داریم که نمی‌توانند تمام اصناف را نظارت داشته باشند و از ابتدا نیز قرار بر نظارت بر این اماکن از سوی اتحادیه‌ها و اصناف بوده است.

وضعیت کرونا در مازندران

وی به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مازندران اشاره کرد و گفت: از تمامی هموطنان درخواست می‌کنیم از هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری کنند. فراموش نکنید که بروز رفتارهای اجتماعی پرخطر در شیوع هرچه بیشتر بیماری تأثیری بسزا دارد.

وی افزود: در استان مازندران بعد از عبور از خیز بسیار شدید بیماری در اسفند ماه سال گذشته و خیز دوم بیماری در اواخر تیر و در اوایل مرداد ماه سال جاری، از نیمه مرداد ماه وضعیت موارد ابتلاء و بستری روزانه روند نزولی به خود گرفت اما در شهریور ماه این روند کاهشی متوقف شد و در حال حاضر به یک پایداری نسبی رسیده است.

لاری عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بهشهر، رامسر، سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه در استان مازندران در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بابل، تنکابن، جویبار، چالوس، عباس‌آباد، محمودآباد و نوشهر در وضعیت هشدار و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز و اماکن عمومی استان مازندران ۵۴.۰۳ درصد است که بیشترین میزان استفاده در شهرستان بهشهر و کمترین میزان استفاده از در شهرستان نوشهر گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: به طور کلی میانگین استفاده از ماسک در کلیه گروه‌ها از جمله مراکز و اماکن عمومی، وسایل نقلیه عمومی، کارمندان ادارات، بانک‌ها و شاغلین اصناف و صنایع استان مازندران کمتر از میزان متوسط کشوری است. بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مازندران در مساجد و دفاتر پیشخوان دولت و کمترین میزان رعایت در رستوران‌های این استان گزارش شده است.

۵۰۳۷۰۱۷

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.