8
خبر

‌اولین واحد بخار نیروگاه اورمیه افتتاح شد/ افزایش ۶۴۰ مگاواتی ظرفیت واحدهای بخار در سال جهش تولید

  • کد خبر : 5341
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۲۶
‌اولین واحد بخار نیروگاه اورمیه افتتاح شد/ افزایش ۶۴۰ مگاواتی ظرفیت واحدهای بخار در سال جهش تولید
همزمان با هفته بیست‌ودوم پویش هرهفته الف ب ایران، نخستین واحد بخار 160 مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با اعتباری بالغ بر سه هزار و 328 میلیارد تومان توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در راستای افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، احداث سه واحد بخار در نیروگاه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.
 
ظرفیت هر یک از این واحدها ۱۶۰ مگاوات است که با تکمیل سه واحد بخار نیروگاه ارومیه ضمن افزایش ۴۸۰ مگاواتی توان تولید برق مجموعه، سالانه حدود ۷۸۳ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده و راندمان نیروگاه به حدود ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
 
واحدهای بخار نیروگاه ارومیه در قالب قراردادهای بیع‌متقابل در حال ساخت هستند و مکانیزم بازگشت‌ سرمایه آن‌ها از محل سوخت صرفه‌جویی خواهد بود؛ بدین صورت که سرمایه‌گذار اقدام به احداث بخش بخار نیروگاه و تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل‌ترکیبی کرده و پس از بهره‌برداری واحد‌ها، هزینه سرمایه‌گذاری در قالب سوخت صرفه‌جویی شده پرداخت می‌شود.
 
بر همین اساس، امسال در قالب قرادادهای بیع‌متقابل چهار واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه‌های پرند، عسلویه، فردوسی و ارومیه مجموعا به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال مجموعا ۹۶۰ مگاوات واحد بخار جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.