رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز با اشاره به وقایع اخیر ارک گفت: اگر مردم و افکار عمومی حساسیت نشان نمی دادند معلوم نبود چه بلایی بدتر از وضع کنونی بر سر ارک می آمد.

به گزارش تبریزمن، سعید حاجی زاده از حساسیت افکار عمومی به ویژه فعالان فضای مجازی، تشکل های مردم نهاد و حامیان میراث فرهنگی در باره وقایع ارک قدردانی کرد و گفت: چه خوب بود این اتفاقات پیش   نمی آمد اما به هر حال این حساسیت افکار عمومی بود که به توقف عملیات خاک برداری منجر شد.

وی افزود: امیدواریم همگی از وقایع ارک درس بگیریم که زمان حرکت های چراغ خاموش و دور از چشم مردم گذشته است و چشمان تیز بین مردم ۲۴ ساعته بیدار است.

حاجی زاده رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز در ادامه به اظهارات اخیر مجری طرح احیای دریاچه ارومیه پرداخت و گفت: آقای کلانتری اخیرا” از توقف پروژه های احیای دریاچه ارومیه خبر داده و گفته است دولت از ابتدای سال تا کنون حتی یک ریال اعتبار نداده است حال آن که دولت باید متوجه باشد دریاچه ارومیه موجودی زنده است نه یک طرح عمرانی معمولی و اگر اعتبار آن قطع شود، اجرای یک طرح متوقف نخواهد شد بلکه زندگی در بخش وسیعی از میهن مان به خطر خواهد افتاد.

حاجی زاده تاکید کرد در اهمیت احیای دریاچه ارومیه همین بس که شعار انتخاباتی رئیس جمهور محترم بوده و ایشان همواره بر آن تاکید داشته اند و اکنون نیز امیدوارم شخصا” به موضوع ورود کند تا برنامه های احیای دریاچه ارومیه متوقف نشود.

معیشت کارکنان شهرداری را ابزار مطامع انتخاباتی خود نکنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود به تصویب لایحه یکسان سازی دریافتی کارکنان شهرداری در جلسه هفته گذشته شورا اشاره کرد و گفت: تصویب این لایحه هر چند دغدغه اصلی ما را در ارتقای امنیت شغلی و تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان برآورده نکرد، اما به هر حال گام مثبتی در جهت بهبود وضع معیشت کارمندان و کارگران زحمت کش شهرداری بود.

حاجی زاده افزود: با این حال متاسفانه شاهد جریان سازی برخی همکاران در فضای مجازی بودیم که می خواستند محاسن این مصوبه را به خود نسبت دهند و نواقص و انتقادات مطرح شده را متوجه دیگران کنند و این کار با اخلاق اسلامی منافات دارد.

وی تصریح کرد برخی همکاران محتوای مذاکرات جلسه غیر علنی و نطق خود را در فضای مجازی پخش می کنند تا مثلا” نشان دهند چه کسانی موافق یا مخالف این مصوبه بودند حال آن که نباید معیشت و آینده شغلی مردم را دست مایه ی مطامع خود کنیم و به خاطر رای دست به کارهای غیراخلاقی نزنیم.

حاجی زاده ابراز امیدواری کرد شورا و شهرداری در سال های آتی گام های بعدی را در جهت ارتقای وضع استخدامی و امنیت شغلی کارکنان شهرداری بردارند.

مظلومیت عرصه فرهنگ در مدیریت شهری بیداد می کند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود را به    دغدغه های حوزه فرهنگ اختصاص داد. حاجی زاده در این بخش ابتدا به حذف معاونت فرهنگی و اجتماعی در الگوی سازمانی جدید شهرداری اشاره کرد و گفت: این اقدام وزارت کشور نماد بارز مظلومیت عرصه فرهنگ در مدیریت شهری است که در الگوی جدید سازمان شهرداری همه معاونت ها حفظ شود و تنها معاونت حوزه فرهنگ حذف و به سازمان تبدیل شود.

وی تصریح کرد اگر این حذف صورت گیرد بزرگ ترین اقدام ضد فرهنگی شهرداری، شورای چهارم و دولت خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز گفت: کمیسیون ضمن مکاتبه و پی گیری اداری، در سه جلسه موضوع را بررسی کرده و به اتفاق آرا با حذف معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مخالفت کرده است به ویژه این که دیگر معاونت ها حفظ می شود.

حاجی زاده افزود: متاسفانه بسیاری هنوز شهرداری ها را سازمانی خدمات محور می بینند حال آن که در نگاه امروزین، شهرداری ها سازمان هایی مشارکت محور هستند که با مردم سر و کار دارند. وی تصریح کرد: امروزه مدیریت شهری عرصه آهن و آجر نیست بلکه عرصه تفکر، مشارکت مردم و آموزش شهروندی است و مشکلات کنونی مدیریت شهری نیز نتیجه   بی توجهی به مقوله فرهنگ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز در ادامه از عملیاتی نشدن ۷۰ درصد اعتبارات فرهنگی شهرداری انتقاد کرد و گفت: سهم بخش فرهنگ از کل بودجه شهرداری، ۶ تا ۷ درصد است که ۸۱ درصد آن هم به       طرح های عمرانی فرهنگی تعلق دارد با این حال شاهد حذف و جابه جایی اعتبارات حوزه فرهنگ به سود بخش های دیگر هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش پایانی نطق پیش از دستور خود به برنامه های تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، فرصتی برای معرفی شهرمان به جهانیان است که متاسفانه با کم کاری و متوقف ماندن در حد شعار و تبلیغات و بنر، بیم آن می رود که این فرصت به تهدید تبدیل شود.

حاجی زاده تاکید کرد مردم انتظار دارند همه ی دستگاه های ذی ربط در این زمینه به جای شعار و تبلیغات، کار کنند و شهر را برای پذیرش گردشگر آماده سازند.


baner-mobilestan
ezgif.com-gif-maker
Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :