9

آذربایجان‌شرقی رتبه اول توسعه مخابرات در کشور/ افتتاح ۲۸۴ پروژه ICT در استان

  • کد خبر : 3255
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰
آذربایجان‌شرقی رتبه اول توسعه مخابرات در کشور/ افتتاح ۲۸۴ پروژه ICT در استان

استاندار آذربایجان‌شرقی از مضاعف شدن اهمیت فناوری‌های ارتباطی در دوران کرونایی خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح پروژه‌های ارتباطی با اشاره به اهمیت توسعه فناوری‌های ارتباطی گفت: اهمیت ICT  بر هیچ کسی پوشیده نیست و مشکلات اخیر کرونایی هم اهمیت آن‌را دوچندان کرده است. تا جائی‌که شاید اگر این مشکلات نبود، توجه ما به زیرساخت‌های ارتباطی به این اندازه نبود.

وی افزود: جهانی شدن و مهم‌تر از آن توسعه فناوری اطلاعات در دهکده جهانی، دو عامل مهم تاثیرگذار در این رسته است تا بتوان سهولت هرچه بیشتر ارتباط با دنیا را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه بسیاری از علوم و فنون دیگر هم وابسته به فناوری‌های ارتباطی هستند، اظهار داشت: عدم توجه به این تکنولوژی باعث گرفتاری تمام بخش‌های کشور خواهد شد.

هنوز زیرساخت‌های مناسبی آماده‌سازی نشده است

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش توسعه صنایع ارتباطی را لازمه پیشرفت استان و کشور برشمرد و خاطرنشان نمود: هنوز باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش انجام شود چرا که فاصله زیادی تا ایده‌آل‌ها وجود دارد. زندگی امروز بشر به این صنایع وابسته است و آینده شهرها هم در گرو توسعه آن است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه جوانان ما با این فناوری خو گرفته‌اند و تحولات در این حوزه بسیار سریع رخ می‌دهد، گفت: باید با این تغییرات سازگاری پیدا کرد. امروز اولویت روستاها و شهرها از آب و برق به اینترنت پرسرعت تغییر کرده است.

افتتاح ۱۵ پروژه حوزه مخابرات و ارتباطات در استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز میزان اعتبار هزینه شده برای پروژه‌ها افتتاح شده بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از جمله پروژه‌های مورد بهره‌برداری، می‌توان به ۱۳ پروژه شرکت ارتباطات ایرانسل با سرمایه بیش از ۳۴ میلیارد تومان، ۳ پروژه شرکت رایتل با سرمایه ۲ میلیارد تومان، ۳۵ پروژه شرکت همراه اول به ارزش ۹۷ میلیارد تومان، شرکت مخابرات ایران به ارزش ۹ و شرکت ارتباطات زیرساخت به ارزش ۶ میلیارد تومان اشاره کرد..

فرزاد افزود: این پروژه‌ها شامل توسعه روستایی، شهری و جاده‌ای شبکه‌های تلفن همراه، فیبر نوری منازل، افزایش پهنای باند و اینترنت ثابت و همراه با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی هستند.

رتبه اول مخابرات آذربایجان‌شرقی در توسعه مخابرات

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، توسعه شبکه اپراتورهای تلفن همراه را جزو این پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: ارتقای سایت‌های موجود تلفن همراه به نسل‌های سوم و چهارم  شامل ۵۳ سایت روستایی، ۱۱۶ سایت شهری و ۳۶ سایت جاده‌ای در سطح استان، توسعه دیتا و ارائه سرویس باند پهن و توسعه کابل‌های نوری و مسی تلفن ثابت هم اهم این پروژه‌ها را شامل می‌شوند.

یوسف شکوری با اعلام اینکه با سرمایه‌گذاری مناسب تامین ارتباط بین شهری اپراتورهای تلفن همراه هم بهتر شده، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی توانسته در سال ۹۸ و سه ماهه نخست سال ۹۹ رتبه اول توسعه مخابرات را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.


http://tabrizeman.ir/?p=111921

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.