6

درخشش دانشگاه تبریز در نظام رتبه بندی شانگهای ۲۰۲۰ در حوزه‌های موضوعی مختلف

  • کد خبر : 3287
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰
درخشش دانشگاه تبریز در نظام رتبه بندی شانگهای ۲۰۲۰ در حوزه‌های موضوعی مختلف

دانشگاه تبریز در نظام رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۰ در حوزه‌های موضوعی مختلف همچنان در جمع برترین دانشگاه‌های دنیا است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تبریز ضمن اعلام آخرین نتایج نظام رتبه‌بندی شانگهای که در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۲۰ منتشر شد،گفت: بر اساس این رتبه‌بندی و بر اساس حوزه‌های موضوعی، دانشگاه تبریز موفق شده است در موضوع اتوماسیون و کنترل رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ جهان و رتبه اول کشور و در موضوع علوم آب رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهان و ۲ تا ۳ کشور را کسب کند.

رسول زوارقی با اشاره به کسب رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی و رتبه چهارم ملی در زمینهٔ علم و فناوری ابزار، افزود: دانشگاه تبریز در زمینهٔ مهندسی عمران رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ جهان و رتبه ۴ تا ۶ ملی، درزمینهٔ علوم و فناوری انرژی رتبه ۲۰۱ تا ۳۰۰ جهان و ۴ تا ۹ ملی و همچنین درزمینهٔ مهندسی مکانیک رتبه ۲۰۱ تا ۳۰۰ جهان و رتبه ۶ تا ۱۲ ملی را به دست آورده است.

زوارقی گفت: کسب رتبه ۳۰۱ تا ۴۰۰ و شش تا ۱۱ ملی در زمینه‌ی مهندسی شیمی و رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ جهانی و رتبه سه تا هفت کشور در موضوع مهندسی برق از دیگر نتایج دانشگاه تبریز در این رتبه‌بندی بود.

وی با اشاره به کسب آن‌ها توسط دانشگاه تبریز، خاطرنشان کرد: بر اساس رتبه‌بندی کلی دانشگاه تبریز به‌صورت مشترک با دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۸۰۱ تا ۹۰۰ جهانی و رتبه هشت تا ۹ ملی را خود اختصاص داده است. سایر نتایج این رتبه بندی نشانگر آن است که دانشگاه تهران با کسب رتبه جهانی ۳۰۱ تا ۴۰۰، جایگاه اول ایران را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تربیت مدرس، و علوم پزشکی تهران نیز با کسب رتبه جهانی ۵۰۱ تا ۶۰۰، رتبه‌های دو تا پنج ایران را به خود اختصاص دادند و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و شیراز با کسب رتبه جهانی ۷۰۱ تا ۸۰۰ رتبه‌های شش تا هفت ایران را به خود اختصاص دادند و درنهایت دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان و گیلان نیز با کسب رتبه ۹۰۱ تا ۱۰۰۰ جهانی، رتبه ۱۰ تا ۱۲ ایران را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی شانگهای سال ۲۰۱۹ رتبه ۹۰۱ تا ۱۰۰۰ دنیا و ۱۱ تا ۱۳ ایران را به خود اختصاص داده بود و به همت پژوهشگران این دانشگاه در رتبه‌بندی امسال رتبه ۸۰۱ تا ۹۰۰ جهانی و رتبه هشت تا ۹ ملی را خود اختصاص داده است.

نظام رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود. این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به‌صورت سالانه روزآمد می‌شود و آخرین اطلاعات آن در وب‌سایت http://www.shanghairanking.com/ARWU2020.html در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۲۰ اعلام شده است.


http://tabrizeman.ir/?p=111718

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.