7
حجت‌الاسلام قمی

رسالت اصلی گفتمان‌سازی در جامعه دینی بر عهده طلبه‌هاست

  • کد خبر : 66
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
رسالت اصلی گفتمان‌سازی در جامعه دینی بر عهده طلبه‌هاست
حجت‌الاسلام قمی در جمع طلاب مدرسه معصومیه قم، اراده را گوهر هویت انسان دانست و گفت: مردم منتظر حرف ناب هستند و رسالت اصلی گفتمان سازی در جامعه دینی به عهده طلبه‌هاست.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روز یکشنبه در نشست «خرمشهرها در عرصه فرهنگ؛ نقش حوزه و روحانیون» که در جمع طلاب حوزه علمیه معصومیه قم برگزار می‌شد، اظهار داشت: پرسش اصلی که جا دارد در مورد آن مباحثه جدی طلبگی صورت گیرد این است که مسأله امروز انقلاب اسلامی چیست؟ نقطه کانونی مسأله‌های حضرت ولیعصر(عج) چیست؟ طلبه به دلیل رسالت‌های بزرگی که دارد باید مسأله‌های دارای اولویت امامش را بداند. نایب امام عصر(عج) مساله‌هایی دارند که تا آن سوی عالم امتداد دارد.

وی گفت: رسالت و مسئولیت جوانان مومن انقلابی به پهنای انقلاب اسلامی است و چون تجسم اسلام ناب را در انقلاب اسلامی می‌دانیم برای تبیین انقلاب اسلامی مساله‌های بیشماری باید جلوی چشمان ما باشد. اما یک مساله باید به‌عنوان مساله اصلی مورد توجه باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: وقتی فتنه‌ها پیچیده‌تر می‌شود تحلیل نقشه ولی خدا که راهبر جامعه هست حتما دشوارتر می‌شود و «مالک» کسی است که بدون این که امامش لب باز کند و تفسیر نقشه را بگوید تشخیص دهد. رهبرانقلاب سطوح متعددی از طرح راهبردی انقلاب اسلامی را برای ما روشن کردند که ما بدانیم مساله مهم انقلاب اسلامی چیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که تکلیف مدارس علمیه، بسیج، دانشگاه، سازمان تبلیغات اسلامی، حاکمیت و. .. در نسبت با نظام اولویت‌های انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. این تفسیر امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی است که ما یاد گرفتیم. برای نیل به این مقصود، مهم‌ترین مساله چیست؟ آیا می‌شود به مساله مردم در مورد گرانی‌ها بی‌اعتنایی کرد؟ باید بدانیم در نزاع پیچیده و کارزار تمدنی، مساله اصلی چیست.

وی بیان کرد: حمله همه‌جانبه و طوفنده برای ریشه‌کنی انقلاب اسلامی در جریان است و در این جنگ پیچیده، مساله اصلی انقلاب اسلامی با درس خواندن طلبه‌ها ارتباط دارد. الگو برای طلبگی در عصر انقلاب اسلامی خود مقام معظم رهبری هستند چرا که ایشان از طلبگی، تا دوران تدریس و تعلیم، خوب و جهت‌دار درس خواندند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: جنگ اصلی، جنگ اراده‌هاست و همه هجمه‌های اقتصادی و سیاسی و اغتشاشات در منطقه و هجمه رسانه‌ای، یک نقطه را تمرکز دارد و آن هم این است که مردم ایستادگی نکنند. به فرمایش رهبرانقلاب در این شرایط، مردم باید تصمیم بگیرند که بایستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مردم باید در مقابل ظلم عالم‌گیر، ایستادگی کنند و جلوی ظلم گسترده و فراگیر بایستند. دشمن تصمیم گرفته شما نباشید و حاکمیتی بر مدار اسلام ناب نباشد و شما اراده کردید که ظلم عالم‌گیر را بشکنید.

وی اراده را گوهر هویت دانست و گفت: تعبیر رهبری این است که اگر اسلام ناب تبیین شود، مردم تصمیم می‌گیرند بایستند. مردم منتظر حرف ناب هستند و رسالت اصلی گفتمان سازی در جامعه دینی به عهده طلبه‌هاست و یک دستگاه دینی باید مبلغین و مروجین اسلام ناب را پشتیبانی و حمایت کند.

وی ادامه داد: حضرت آقا می‌فرماید اساس برنامه راهبردی اسلام، تبیین است و تبیین از شئون انبیای الهی است که رسالت آن به طلبه‌ها به ارث رسیده است. رسالت تبیین خرمشهرها در عرصه فرهنگ نیز به عهده شماست. در جنگ فرهنگی، خرمشهرها را فرهنگی باید تعبیر کرد. مثلا فرهنگ در سیاست با حجاب در هم تنیده است. باید بدانیم که استقامت و پایداری دوران جنگ در عرصه فرهنگ امروز کجاست؟ عملیات بازپس گیری خرمشهر در عرصه فرهنگی چه تجلی‌ای دارد؟ امیدواریم در مسیر تبیین حقایق اسلام ناب کوتاهی نکنیم و سربازان موثری برای امام عصر(عج) باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=66
  • نویسنده : صادق علیپور
  • ارسال توسط :
  • منبع : تسنیم
  • 315 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.