14

اختصاص ۳ رسته از مشاغل دهگانه مورد حمایت دولت به حوزه گردشگری و صنایع دستی

  • کد خبر : 2933
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۳۰
اختصاص ۳ رسته از مشاغل دهگانه مورد حمایت دولت به حوزه گردشگری و صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از انجام اقدامات در خصوص حمایت از فعالان این عرصه در استان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، احمد حمزه‌زاده در دیدار با روسای جامعه هتل و هتل‌آپارتمان‌ها، انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن حرفه‌ای مراکز پذیرایی، جامعه حرفه‌ای مهمانپذیران و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان، اظهار کرد: با آغاز بحران کووید-۱۹ در کشور و تعطیلی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال آن، خسارات و زیان‌های بسیاری به فعالان این حوزه پویا وارد شد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی در دوران پسا کرونا در دستور کار دولت و وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است، افزود: این سه رسته از جمله ۱۰ مشاغلی است که به سبب شیوع ویروس کووید-۱۹ متحمل زیان‌های جبران ناپذیری شدند که براساس برنامه‌های دولت و وزارت مذبور برای گذر از بحران، از بسته‌های حمایتی بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در راستای حمایت از فعالان این عرصه با همکاری نمایندگان انجمن‌های حرفه‌ای خسارات و آسیب‌های وارده را بررسی و به مراجع ذیربط از جمله استانداری، سازمان برنامه و بودجه، دادگستری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و … اعلام کرده است.

وی ادامه داد: این اداره کل در تلاش است تا حجم تسهیلات را به تبع وزارت میراث فرهنگی که شامل بسته‌های حمایتی مانند بیمه است را ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: بر این باور هستیم که با کمک انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای گردشگری در دوران پسا کرونا شاهد تقویت گردشگری استان خواهیم بود، در همین راستا برگزاری فم‌تورهای تخصصی توسط آژانس‌ها و تاسیسات گردشگری برنامه‌ریزی شده است.

وی در خاتمه به توسعه گردشگری مجازی استان نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال شرایط بحرانی حاضر، فرصت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دیجیتال و فن‌آوری اطلاعات استان در حوزه گردشگری فراهم شد و طی این مدت بیش از ۳۰۰ محتوای مجازی اعم از تورهای مجازی، ویدئو کلیپ و تصاویر فرصت سفر مجازی برای علاقه‌مندان منتشر شد، لذا این اداره کل با بهره‌مندی از این فرصت درصدد تقویت ظرفیت‌های خود در حوزه فن‌آوری اطلاعات برآمده و در گام‌های بعدی توسعه گردشگری استان، توسعه این حوزه را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.