11
رئیس گروه ورزش بانوان آذربایجان شرقی خبر داد؛

رشد ۲۲.۸ درصدی حضور بانوان آذربایجان شرقی در برنامه‌های ورزشی

  • کد خبر : 2935
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
رشد ۲۲.۸ درصدی حضور بانوان آذربایجان شرقی در برنامه‌های ورزشی
رئیس گروه ورزش بانوان آذربایجان شرقی گفت: تعداد بانوان شرکت کننده در برنامه‌های سال قبل ۱۱ هزار و ۶۸۳ نفر بوده که نسبت به سال ۹۷، ۲۲.۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، لیلا جاویدان طی ارتباط ویدئو کنفرانس، با فرهادی زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، گزارشی از عملکرد گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در سال ۱۳۹۸ و اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در خصوص پیشگیری از کرونا خبر داد.

وی در این گفت‌وگو، اظهار کرد: آذربایجان شرقی دارای ۲۱ شهرستان بوده و جمعیت بانوان این استان، یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۲۵۲ است و ۴۷ هیئت فعال استان در بخش بانوان داریم.

وی ادامه داد: آمار حضور بانوان در برنامه‌های ورزش همگانی در سال ۹۸، به تعداد ۹۱۶ هزار و ۱۵۸ نفر در قالب ۱۳۸۹ برنامه اجرا شده که در تعداد جمعیت شرکت‌کننده نسبت به سال ۹۷، به میزان ۸۶۴ هزار و ۵۳۸ بود که ۵.۶ درصد رشد داشته است؛ برنامه‌ها نیز با رشد ۲۲ درصدی رو به رو بوده است.

جاویدان افزود: آمار حضور بانوان در برنامه‌های ورزشی روستایی در سال ۹۸ به تعداد ۱۱ هزار و ۴۵۰ نفر در قالب ۱۶۴ برنامه اجرا شده که در تعداد جمعیت شرکت‌کننده نسبت به سال ۹۷، ۲۲ درصد رشد داشته است؛ تعداد بانوان ورزشکار دعوت شده به اردوی تیم ملی نیز ۱۲۹ نفر بوده که نسبت به سال ۱۳۹۷ به میزان ۲۶ درصد رشد داشت.

وی از برگزاری ۱۹۴ برنامه‌ ورزشی انجام شده مختص اقشار مختلف صنفی بانوان در سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال ۹۷ با میزان ۱۶۹ برنامه، ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: عملکرد ارائه داده شده از گروه توسعه ورزش بانوان آذربایجان شرقی بر حسب توسعه اقدامات ترویجی و فرهنگی بانوان، توسعه بهره برداری بانوان از اماکن ورزشی، توسعه آموزشی و پژوهشی بانوان و اجرای طرح‌های ملی مصوب ورزش بانوان بوده است.

جاویدان در خصوص پیشگیری از کرونا گفت: برنامه‌های مختلفی در ایام شیوع ویروس کرونا داشتیم و کلیه امور مربوط به شهرستان‌ها و هیئت‌ها به صورت مجازی و تلفنی انجام می‌گیرد؛ هم‌چنین اجرای پویش «در خانه بمانیم» و «ورزش کنیم» با انتشار فیلم‌های ورزشی در خانه ورزشکاران از طریق رسانه‌های مجازی انگیزش لازم در ورزشکاران، جوانان و سایر اقشار جامعه افزایش دهیم و کلیپ‌های متعددی نیز از ورزشکاران بانوان از سرتاسر استان دریافت و با رعایت الگوهای ایرانی اسلامی، این کلیپ‌ها منتشر می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.